Gå til innhold

Hvor raskt etter fødsel kan man dra på ferie?

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Min familie har blitt invitert med av mine foreldre. En uke til gresk øy med alt betalt. Koselig hotell med veldig bra opplegg for barna og nydelig sted. Det er første gang søsknene mine og jeg med barn og koner/menn drar av gårde på denne måten sammen med foreldrene mine. Jeg har derfor veldig lyst til å dra. Problemet er at turen ble bestilt før jeg var gravid... Terminen min er 7. august og vi skal egentlig dra av gårde den 15.september. Dvs litt over en måned etter jeg har fått barnet.

Blir det for varmt tror dere (er AC på rommene)?

Er det for tidlig å fly med en så liten (er det ikke ca 3 timers flytur?)?

Uff, håper vi får det til!

Fortsetter under...

Heisann

De fleste vil nok si du er splitter pine gal som har tenkt å legge ut på en tur når barnet er kanskje bare en måned gammel. Er du skikkelig "uheldig" må du gå 14 dager over, og da er barnet under en måned til og med. Men vet du? Jeg synes ikke dette er galskap! Min beste venninne dro til tyrkia da barnet var nesten to måneder gammelt, og det gikk kjempebra! Man må bare bruke hodet og sunn fornuft. Er det for varmt i været, så får dere bytte på å være inne på hotellrommet sammen med barnet. En uke er heller ikke lenge, så jeg tror det kommer til å gå kjempebra:) Du kan jo høre med jordmor på svangerskapskontrollen hva hun synes. Be henne om lure tips og råd:)

Takk for svar =O).

Jeg må innrømme at jeg er veldig usikker på dette og har egentlig ikke helt bestemt meg for hva vi skal gjøre... =O) Men har ikke utelukket det helt i hvert fall. Ikke ennå...

En ting som er positivt er at jeg ikke gikk over sist og min mor fødte før tiden med meg og søsknene mine. Et par dager før med eldste, en uke før med mellomste og to uker før med yngste. Men det er klart at går jeg 14 dager over så er sjansen for at vi får dratt veldig liten. En annen positiv ting er jo at hele familien min er der og er klar til å hjelpe så skulle vi måtte være inne så har jeg og mannen i alle fall litt avløsning innimellom. Og så skal det jo ikke være like varmt i september som det er i juli og august, men man vet jo selvsagt aldri med været heller...

Sjekket fly og det var 4 timer... Ugh! Ja, jeg får snakke med jordmor og lege. Så kjedelig å gå glipp av - ikke minst for min sønn som har sjanse til å leke med søskenbarna som han digger (men som bor på andre siden av landet og derfor ikke ser så ofte)...

Men vå får vel bare ta det som det kommer. Godt å lese at det gikk bra med venninen din i alle fall! =O)

Vi dro til nordnorge da vår første var litt over 6 uker. Det gikk kjempebra. Det var jo bare 2 timer med fly, men det viktigste er under lettingen og landingen. Bare pass på at du gir pupp/flaske da, for det er med på å hjelpe for dott i ørene.. Hvis det blir varmt kan du jo i tillegg gi babyen kokt vann på en flaske. Du har jo i tillegg hele nettverket ditt rundt deg og jeg regner med du får all den støtte og hjelp du bare trenger.. Viktigs er jo at den lille må ha eget pass, så det er jo pri 1 etter at dere har kommet dere hjem fra sykehuset. Kjør på du og kos deg i Hellas. Lykke til!!

Vi bestilte ferietur et halvt år før vår yngste ble født, med forbehold om at hun kom noenlunde til termin og at jeg selv var i form etter fødselen. Alt gikk strålende, hun kom 5 dager før termin,og vi dro avgårde sydover når hun var 4 uker. Vi hadde leid eget hus slik at det ble en rolig og fin ferie. Varmen i Spania taklet hun/ vi helt fint. Og flyturen; vel hun sov far vi kjørte hjemmefra og helt til vi landet, kun avbrutt av et skift og litt mat et par ganger :-) På flyet fikk vi ha med bilsetet ombord itilfelle ledig sete ved siden av oss, men hun lå i fangene våre hele veien. Det eneste minuset var at jeg ikke kunne bade i basseng, men alt i alt en super ferie.

Jeg tenker at hver familie får finne ut hva de synes er best for dem; vi har tatt henne med på reiser fra så tidlig alder og reiser mye, og synes det er supert å oppleve verden med ungene :-)

Lykke til med fødsel og evt ferie!

Annonse

Takk for tipsene. Begynner å bli litt optimistisk her. Vi var mye på farten med førstemann men dro vel ikke avgårde før han var 5 mnd. Bodde blant annet 6 uker i Italia det første året. Men ser jo ut som de andre nyfødte har tålt dette og det er jo bra. =O)

Når jeg leste hva du skrev om basseng Melia så demret noe for meg. Man kan kanskje ikke bade i baseng før en stund etterpå nei? Hvor lenge?? Dette har jeg helt glemt fra sist. Husker bare at man ikke skal trene de første 6 ukene og være forsiktig med hopp og situps en god tid etterpå. Kan man bade i sjøen med en gang eller er det også infeksjonsfare? Er visst bare 100 meter ned.

Uff, håper jeg får litt tidlig denne gangen for sist så blødde jeg minst tre uker etter fødselen og ganske mye også etter hva jeg husker, så hadde jo vært greit å være ferdig med det i alle fall.... Ikke så sexy med bikini og superbind akkurat. Ikke det at jeg har noen store forhåpninger om å se spesielt sexy ut rett etter en fødsel uansett men... ;-)

Blødningene mine stanset veldig raskt, hadde en super enkel fødsel den gangen så bikini gikk greit, men vekten var jo ikke akkurat gått ned så mye... (ser med skrekk tilbake på de sommerklærne jeg trasket rundt i...) ;-) Legen sa at en skulle vente med å bade i 6 uker. Om det gjaldt kun basseng husker jeg dessverre ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...