Gå til innhold

Gravid og uholdbar arb.situasjon

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 8. uke nå,og formen har vært veldig bra sålangt. Men nå har jeg begynt å bli kvalm og kaster opp. Da jeg sa i fra at jeg ikke kom på jobb i dag,så ringte sjefen meg å kjeftet og beordret at jeg hadde å innfinne meg senere på formiddagen. Hun er en hard sjef, de ansatte respekterer henne ikke,vi frykter henne. Hun forventer at hvis du er 100% sykemeldt,så skal du likevel være på jobb,men gjøre andre ting. Jeg jobber prøvetiden min nå,som er på 6 mnd, og jeg har funnet ut at vi går ikke overens i det hele tatt. Jeg har ikke fått den jobben jeg var lovet.(jobber som hudpleier i en frisørsalong) Normalt sett ville jeg bare sagt opp å byttet jobb, for jeg har et annet jobbtilbud stående.Problemet er at det er 3mnd oppsigelse i prøvetiden og siden jeg nå er gravid og er nødt å tenke permisjonspenger,så er jeg i villrede om hva jeg skal gjøre. Gode forslag anyone??

Fortsetter under...

synes det høres rart ut at du har 3 mnd oppsigelsestid i prøveperioden, det pleier vanligvis å være 14 dager eller 1 mnd (iallefall i offentlig sektor). Sjefen din virker nesten å ha psykopatiske trekk uten at jeg kan uttale meg om det. Jeg ville anbefalt deg å si ja til det andre jobbtilbudet og deretter sagt opp nåværende jobb. Du må være i jobb 6 mnd av de siste 10 mnd for å ha rett til feriepenger og det går jo bra så lenge du går direkte over i ny jobb, evt starter i den nye jobben om 3 mnd om du ikke kommer unna den høyst merkelige oppsigelsestiden.

3 mnd oppsigelse i prøveperioden, trodde ikke det var mer enn 14 dager jeg, ihvertfall ikke mer enn 1 mnd.

Dette ville jeg ha gjort : Gå til legen og forklar situasjonen, og få legen til å sykemelde deg ut oppsigelsestiden, eventuellt ut svangerskapet hvis du ikke blir å bytte jobb.

Er sjef selv i frisørsalong å fatter ikke dem som behandler sine ansatte på det viset!

Lykke til!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...