Romeren Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Vi fikk medisiner for trøske, selv om jeg ikke har hatt noen symptomer i det siste. Faktsik talt har jeg begynt å kjenne symptomene etter at vi begynte på medisinen. Brystvortene mine svir etter at jeg har smurt dem med canesten... Noen som har opplevd noe lignende?? (Legen sa at gutten vår "kan ha antydning til trøske" da vi var på 6-ukerskontrollen og jeg spurte han om det, og i mitt stille sinn lurer jeg på om dette er noe vi bare kan la være å behandle, så lenge jeger symptomfri...) Noen som har en mening om hva som kan være lurt å gjøre?
Nory Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Jeg hadde garantert behandlet med Canesten til lillegutt var symptomfri og noen dager til for å unngå å bli smittet selv, for da kan dere ha det gående. Sopp er definitivt ikke noe man lar være å behandle. I hvert fall ikke om du har planer om å fortsette å amme og det regner jeg jo med. Snakket med Nasjonalt kompetansesenter for amming i går og de kunne fortelle at om du har hatt sopp nedentil under svangerskapet eller har lett for å få sopp, evt. ha tatt antibiotika under svangerskapet, kan det hende at gutten din blir født med trøske eller lett kan få, altså trenger det ikke komme fra deg. Den sviingen du beskriver kan jo minne litt om soppsymptomer så det kan jo hende at det er lillegutt som har smittet deg??? At det kun svir og ikke stikker kan betyr bare at soppen ikke har spredt seg innover i brystene, og det er jo bare positivt. Da blir du kanskje kvitt det lettere. Det er litt mas å smøre med canesten og bytte ammeinnlegg/mesoft etter hver amming, men da gjør man i hvert fall det man kan for å bli kvitt det. Jeg klarte det på den måten. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå