Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Prøvde å finne det ut her nå: "Kalessin Kalessin is a large, steel coloured dragon. He is the oldest dragon in Earthsea. He befriended Archmage Ged, and returned Ged in a half-dead state from the Western Realms. He is also known to Tenar, former High Priestess of the Tombs of Atuan. He appears in the books 'Tehanu' and 'The Farthest Shore' by Ursula Le Guin." Sitert fra http://www.polenth.com/mod/favlit.html Jeg tipper altså at det har noe med Ursula LeGuins science fiction-bøker om Earthsea. Keep of Kalessin betyr antagelig Kallesins vokter.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Å herregud, det er ett band, metal band... Så vet dere det Sputnik lovers!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Tusen takk, det høres jo rimelig ut:-) HI
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Jeg vet at det er et metalband, din høne!, men jeg lurte på hva navnet betyr.. HI
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Ja, vi vet det - du er litt treig:-) Spørsmålet var hva navnet BETYR, ikke hva "Keep og kalessin" ER, vet du:-D HAHAHAHAHA
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Jeg tolker Keep of Kalessin å være noe sånt som "Kalessins eie"? (Men mulig jeg er helt ræva i engelsk.)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 Det betyr Kalessin`s vokter ja, altså dragens vokter =) Å ja,navnet er inspirert av bøkene nevnt ovenfor, å ble foreslått av den enes eks-kjæreste, da de starta bandet på garagenivå! Å gutta synes det var veldig morsomt å høre at de var nevnt inne på at "babyforum",hehe.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 Vi er da noen mødre som liker Metal, så hils dem lykke til videre i MGP!
*Little Miss Sunshine* Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Keep kan også være en borg/slot på engelsk, og Earthsea er fantasy ikke SF
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå