Gå til innhold

puregon penn, trenger litt hjelp :)

Anbefalte innlegg

Jeg har ampyller med 900 ie, og tar 250 ie pr dag. Så da hadde jeg regnet meg ut at på dag 4 skulle jeg ha 150 igjen fra den gamle og bytte til ny og ta 100 fra den. Jeg stilte pennen inn på 250, da jeg har lært at den vil stoppe når ampyllen er tom og da kan en se hvilke dose en skal ta på ny ampyll. Men pennen min stoppet ikke.... Ble jo helt usikker da. Om jeg har fått dosen min så går ikke regnestykket opp på denn ampyllen...

Endte med at jeg tokk 100 ie fra en ny ampyll.

Er det ektra i ampyllene? Eller er det bare jeg som har rotet det til??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141254318-puregon-penn-trenger-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, da fikk jeg dose på 350 den dagen da.... Tok jo 100 fra en ny en, siden jeg var så usikker...

Er det krise, å ta 100 ie for masse en dag.... Nå er jeg obs på det, så det skjer ikke igjen...

Jeg hadde det på samme måte på lørdag. Etter mine beregninger skulle jeg egentlig ha byttet ampull og begynt med ny for å få fullt. hadde gått på 125 i 7 dager(900 ie), så da på lørdag var det kun 25 igjen. Jeg stilte den inn på 125 og forventet at den skulle stoppe på 100, men hele greia gikk inn gitt. Jeg har tidligere lest om at det er mer enn de sier, så tok ingen ekstra dose.

Jeg vet ikke helt om det har noe å si med 100 ekstra jeg. Tror jeg ville tatt en tlf til sykehuset for å sjekke

Annonse

Jaja, da har jeg fått 100 ie for masse på lørdag. Synes å huske at de nevnte på klinikken at det var ekstra i ampyllene, men stoler ikke på hukommelsen min nå for tiden.... Klinikken var stengt og vi var på hytten, jeg ringte til en venn som har gjort dette før, og hun kunne ikke huske at det var ekstra... Vi kom da frem til at jeg burde ta mer...

Men , men, dette er nå gjort, men nå vet jeg iallefall at det er ektra, så da skal jeg nå klare å holde tungen rett i munnen og ikke rote mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...