kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jenta mi har fått mme siden hun var 4 dager gammel, og hittil har alt gått som på skinner. Har spist regelmessig, hatt god matlyst. Hun har også alltid gitt klare signaler om når hun er sulten, begynner å smatte, og da har vi laget til flasken før hun begynner å hyle. Har hatt det skikkelig enkelt... men så begynte ting å snu i julen. Da begynte hun å vri seg og grine når vi kom med flasken, slik at vi måtte roe henne ned og prøve og prøve før hun endelig sluttet å hyle og drakk. Men fikk i henne det hun skulle ha. Før spiste hun 170x5-6 ganger om dagen, men så merket vi at hun fortsatte å suge etter at det ble tomt så økte hipp dosen til 210. Da spiste hun det 4 ganger om dagen, altså like mye per dag, men i større og færre doser. Så ble det litt bedre, og nå er det brått blitt mye værre, ja skikkelig ille. Igår fikk vi bare i henne ett måltid på dagen. Tenkte at det kanskje bare var en endags ting så prøvde å ikke bekymre oss. Og da hun spiste 200 i dagtidlig og 200 kl 13 så trodde jeg at alt var tilbake til normalen. Men nei da. Fikk bare i henne 70ml kl 16.00 og siden har hun ikke spist. Nå har hun lagt seg for natten... 470 er ikke mye for ei jente på 7kg... Og hun hylskek når jeg prøvde å mate henne før leggetid. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å mate henne fortiden. Er mulig hun får tenner siden hun spiser på alt som er i nærheten av munnen, men er det en grunn til slik endring av oppførsel. Hun har alltid vært kjempeblid, gråter bare når hun er sulten og trøtt, og har alltid likt å ligge for seg selv og pludre. Nå er hun mye sur, grinete og skal hele tiden ha vår oppmerksomhet. Noen som vet hva grunnen er for at en snart 4 mnd gammel baby endrer personlighet?
Studine mevik Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Det kan igrunn være flere ting. Det kan godt være tenner. Gutten vår ble helt forandret når han fikk de to tennene han har og var tilbake til normalen med en gang de var framme. Det kan også være flaske vegring. Kan hun være klar for annen mat? Når gutten vår klødde voldsomt i gommene så synes han det var helt topp å sitte med en tutekopp med litt lunkent vann. Tuten er god å tygge på og hvis ikke vannet er fullt så varmt som kroppstemperatur så kan det lindre litt. En annen ting du kan prøve er Dentinox som lindrer smerte ved tannfrembrudd Slenger bare ut litt. Ser at jeg har mest tips hvis det skulle være tenner. Har ikke noen erfaring med flaskenekt selv siden gutten min elsker flaska. Det kan jo også være øreverk. Noen mister matlysten av det og det kan også være vondt å ligge flatt på gulvet ved øreverk. Kanskje ringe legen?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2010 Takk for gode tips :-) Skal jammen prøve ut detinox. Synes selv at det ligner på det folk skriver om tenner, men en ting mangler, og det er mangel på søvn. For hun sover faktisk veldig bra :-) Og har lest på forum at de som får tenner ofte sliter med søvn... men er ikke sikkert min får søvnproblemer av det da, alle er jo forskjellig... Skal på butikken og kjøpe banan og avocado imorgen og sjekke hvordan hun reager på litt vanlig mat. Skal mose det og prøve å gi henne en liten skje. Det kan kanskje være en blanding av de to, at hun får tenner OG er matlei på samme tid... hvis ikke må jeg nok ringe helsesøster ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå