Gå til innhold

erfaring med fødsel nr. tre??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jordmor sa til meg at nr 3 ofte er en "luring".....

Nr 1 tok 35 timer fra A-Å,

nr 2 tok nøyaktig 2 1/2 time.

Med meg tok fødsel nr 3 to effektive timer, så lignet mest på nr 2 (heldigvis;-)

Begge de to siste fødslene startet med vannavgang, Med nr 2 kom riene umiddelbart og for full styrke uten pause.

Da vi bor langt fra sykehuset skulle jeg ha ambulanse med nr 3 i tilfelle det gikk raskt. Men etter vannet gikk skjedde det ikke mer - ingen rier eller noenting. Reiste til sykehuset likevel siden det var avtalt. 4 timer etter vannavgang kom første ri, og så var resten som hos andremann,

Men "luringen" ga iallefall mammaen sin en sjanse til å komme seg til sykehuset uten noe særlig ubehag;-)

Fødsel nummer 3 var noe av det mest fantastiske jeg har vært med på. De andre og selvfølgelig men med tanke på smerte og kontroll og opplevelse var denne utrolig. Hadde 6 cm før jeg trodde det var i gang, trengte ikke en gang lystgass og var vel kun 1 time som jeg opplevde som noe intens. Ville gjort det igjen umiddelbart om jeg kunne..... 1. fødsel var helt forferdelig syntes jeg..2. sånn passe 3. fantastisk

• 1 måned senere...

Jeg vil gjerne høre flere erfaringer! Venter selv #3 nå i April....

Fødsel #1 var grusom og varte i nesten 2 døgn... Ingen smertestillende ble gitt.

fødsel #2 var perfekt! Tok ca 2 timer fra vi kom inn på sykehuset til han var født... Fødte i vann uten noe smertestillende, og det er planen denne gangen også.

Vi bor ca 25min (uten kø!) fra sykehuset...

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...