Rampongi Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Piraten min på 4 mnd har stort sett vært en fryd siden hun kom til verden. Har selvfølgelig sutra og grått sine tårer hun også, men ikke værre enn at det går fort over og har ellers vært ganske enkel å ha med å gjøre. Nå har vi vært på en omtrent 3 uker lang juleferie til svigers og hun har nok fått litt i overkant med oppmerksomhet fra slekt og venner i hele ferien. Hun har knapt sitti for seg selv i vippestol og selv da med masse oppmerksomhet. Nå er vi tilbake til hverdagen og ungen vræler dagen lang. Hun vræler når hun er sulten, mens hun spiser, før hun sovner og når hun våkner.. hun er kun blid like etter måltid og da er hun som en sol i 15 min før grininga starter igjen.. ( om hun ligger for seg selv på teppe sitt og prøver å leke seg tar det ikke mange minuttene før vrælinga er i gang og den kan også komme når hun sitter i fanget vårt, uten noe forvarsel.. Før jul kunne hun ligge i opptil en halvtime for seg selv og leke seg med leker eller sutte på hånda si og pludre. Årsaker kan jo være: - at både jeg og far er forkjøla og at hun kanskje også brygger på noe, men har ikke feber og er ikke tettere i nesa enn hun er ellers (sliter med det og bruker saltvann flere ganger daglig) -Hun har ikke bæsja siden i forigårs, men dette skjer innimellom og virker ikke som noe stort problem ellers. -Hun har den siste mnd tygget mye på hendene sine, men kan ikke se noe antydning til tenner eller andre "symptomer" på tannfrembrudd. Er det vanlig at så små babyer tester grenser på denne måten eller er noe vi kan ha oversett av sykdom/plager? Ser jo selv at det sikkert er oppmerksomheten som plager henne og at hun trenger tid for å omstille seg fra ferien, men vil det gå over eller er hun noen steg ned på utviklingsstigen igjen? dette ble en knotete innlegg, men håper noen har vært borti lignende..
A1exandra89 Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Dette kan jo være tenner og blanding av at hun får tenner og magesmerter. Nå vet jeg heller ikke hva hun spiser? har dere begynt med grøt? har hun stor matlyst? Fordi vår tulle har vært slik, og funnet ut at hun både var mere sulten en det jeg trodde og fordi hun gråt å "kjeftet" på flaska var fordi hun hadde kjempe vondt i gommene, vasket fingrene godt og puttet lillefingeren inn og da ble det stilt, hun tygde og tygde! også får hun grøt 2 ganger om dagen, hun er snart 5 mnd nå da. hun spiser et helt grønnsakspurre glass + 100 ml ca + - melk 2 ganger om dagen, så hun var sulten. så nå er hun mett og blid, og hvis hun griner slikt igjen så er det enten magen( da masser fotene hennes og lag sykle bevegelser) eller så er det tenner og da gi henne noe å tygge på som fingeren eller likens konsistens. husk korte korte negler! Håper det kan være til hjelp. kan også bruke sviske i maten, det hjelper på magen også bruker også daglig malt i melken. en halv t-skje.
Rampongi Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 ah. kanskje det ja. Tusen takk for svar. Hun spiser kun mme enda, vi begynner vel med noe grøt om ikke lenge for å se om hun blir litt bedre. ellers er hun foreløbig som en sol i dag, men det kan jo fort endre seg. skal finne frem en bitering jeg La oss håpe hun bare var sint, sur og savnet besteforeldrene sine
A1exandra89 Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Japp, tror dere burde prøve med grøt! mange barn som er kjempe sulten i den alderen der og folk vet ikke hvorfor de ikke er fornøyd, prøv grøt å se om hun blir mere fornøyd, eller ihvertfall velling hvis dere ikke har begynt med det heller:)
Trollemor75 Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Vår er fryktelig sur når han har tenner på vei. Begynner lenge før tannen er ute, og varer lenge! Og vi får ikke lange pause før neste tann melde sin (sur) ankomst. Jeg kan godt være tenner på vei ut fra det du beskriver. Og det kan hende hun er klart til fastføde, men akkurat det tør jeg ikke uttale meg om. Lykke til, og husk at hun kommer til å bli blid igjen, dette her er bare en tøff periode for alle parter.
Rampongi Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2010 takk takk for svar. hun har allerede begynt å smile igjen, og heldigvis for det. Mulig hun savna besteforeldrene og ikke var fornøyd med å komme hjem igjen. Vanskelig å vite. I dag har hun fått sin første lille skje med grøtpulver i melka, så får vi se om det også kan hjelpe litt.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Nei, min er den sureste i hele verden sukk! Begynte i julen ved at hun tøyset ved spisingn, var helt uulius på flaske og gråt ofte når vi mata. Så ble det litt bedre, men nå har det vært ille i 3 dager. Fra å være en baby som er blid hele tiden og liker å ligge å pludre for seg selv (jeg har hatt det utrolig lett!!!!) så er hun sur, hele dagen, fra hun står opp til hun legger seg. g så har hun blitt veldig småspist, gått fra mme doser på 170-210 per måltid til å bare ville ha 100-120... og spiser litt sjeldnere. Hun og tygger masse på lekene sine og hendene sine, så er mulig det er tenner. Jeg er mest bekymret for at hun ikke spiser, at hun skal bli dehydrert. Tenkte kanskje det var en blanding av tenner og at hun vil ha fast føde. Så idag gav jeg henne det første måltidet som ikke var melk, jeg laget en avocado og banan mos. Den likte hun, spiste 4 skjeer. Men etterpå ble hun sur igjen. Idag har jeg ikke fått spise, drikke kaffi...ingenitng. Når hun sovner sover hun bare i max 5 minutter. Dette skriver jeg med en hånd mens hun sitter på fanget og sutrer og klager...sukk!!!
kladde Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Huff slitsomt... Har også hatt perioder med mye hyling og sutring og det er så frustrerende når man ikke vet hva det er - av og til er det jo umulig å finne ut av. Hvis dere tror babyen har vondt et sted (hals, ører, tenner) går det jo an å prøve med en paracet-stikkpille. Hvis det hjelper tyder det jo på at noe gjør vondt, og dere kan evt. ta en tur til legen for å få sjekket nærmere.
Trollemor75 Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Jeg hadde opprinnelig sagt at gutten ikke ville få smertestillende fordi...ja, hvorfor egentlig??? Men når tennene begynte å komme ut, tenkte jeg at dette her er nesten tortur, vi voksne ville aldri gått uten smertestillende i en lignende situasjon (jeg husker godt når visdomstennene ble trukket!). Nå gir jeg han flytende ibux når det er så ille at han ikke får sove. Det demper hevelsen i tillegg til smerten. Her funker nemlig ikke Dentinox, for han vil ikke at jeg skal se eller stikke fingeren min i munnen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå