mamma med ny spire:-)) Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Litt oppgitt og fortvilet..er 7+4 på vei. Merket litt dårlig form i jula,men gikk forsåvidt greit med fri fra jobben og masse hvile. Men etter to dager på jobb måtte jeg kaste inn håndkleet. Så utrolig kvalm, og sliten! Sover, spiser og er kvalm- det er dagen nå. Kommer meg ikke ut av huset, orker ikke gjøre stort. Noen flere? De nærmeste rundt lurer på om det er tvillinger ettersom formen ble å raskt veeldig dårlig...Noen som har neon erfaringer? Forrige svangerskap var som en drøm sammenlignet med dette.
blid frøken :) Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier. Det eneste jeg har gjort i helga er å sove og slappe av på sofaen. Det er akkurat som om noe har tappa meg for all energi og erstatta den med småkvalme og uvelhet. Jeg er nå 6+1 så jeg merker at det kan bli noen lange uker framover. Når det gjelder jobb går jeg fortsatt. Mest for at andre ikke skal fatte mistanke siden jeg er lærer i ei lita bygd og folk er veldig opptatt av når jeg skal bli gravid. Veit ikke hvor lenge jeg klarer arbeid, men må bare prøve. Piner meg igjennom og sover resten av dagen. Merker at jeg gruer meg enormt til i morra.
mamma med ny spire:-)) Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2010 Skjønner hva du mener. Familien fattet mistanke her i jula, så vi måtte bare fortelle det. Og måtte fortelle det til sjefen da jeg uteble fra jobb.Klarte virkelig ikke gå på jobb, men har jo kjempedårlig samvittighet.. Håper virkelig dette ikke varer helt til 12. uke!! Virker ufattelig lenge med denne kvalmen.. Men det venter noe godt i enden da heldigvis:-)) Lykke til på jobb i morgen, håper det går bra med deg:-)
En til! Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Ja, kjenner meg veldig igjen. Har vært en stor utfordring å holde masken i alle julebesøkene, og jeg har ikke klart å kose meg i juleferien i det hele tatt. Har kjempedårlig samvittighet overfor sønnen vår på 2, han vil leke og jeg orker ingenting. Må spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk, kommer sikkert til å legge på meg masse. Gruer meg intenst til jobb i morgen, hver arbeidsdag er et mareritt. Håper kvalmen gir seg snart - men er selvsagt utrolig glad for å være gravid. MÅ ikke glemme det. :-)
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 jaaaaa..... dårlig form..... mest av alt uten energi.... orker ingenting... sover..spiser...sover litt mer... spiser.... prøver å gjøre litt husting mens snuppa er i bhg.... men blir syykt lite a det.... dårlig samvittighet overfor snuppa... og for mannen... som gjør omtrent alt, fortia...starter på uke 12 nå... så jeg håper inderlig at denne "sløvinga" snart er over... holder ikke dette ut jeg..... er sykemeldt... og jeg kan ikke innbillemeg hvordan det hadde vært å gå på jobb i tillegg... Men som ei sa her.. jeg er VELDIG GLA FOR AT JEG SKAL FÅ ET BARN TIL..... men kunne ikke likestillingen vært her og??? mann gravid en gang... dame gravid engang.. annenhver gang liksom....tihi... tipper forståelsen overfor hverandre også hadde blitt annerledes da..
lindaa87 Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 skriver under her jeg å. er 9 uker idag,har vel vært helt tappet for energi og uvel i en uke nå. er grusomt og får dårlig samvittighet over snuppa på to år og alle andre rundt meg.
Dollywood Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 formen er elendig her også. Må psyke meg opp for hver gang jeg må forflytte meg fra et sted til et annet. Så jeg sitteligger mye. Er helt lemster i kroppen, blir helt ødelagt av så lite bevegelse. Men jeg er så kvalm, eneste som funker er å småspise hele tiden. Kvalmen kommer bølgende når jeg er i bevegelse. Trøtt hele tiden, men sover dårlig, sikkert fordi jeg slumrer og sløver så mye. Vært hjemme på egenmelding i 5 dager, men det kan jeg jo ikke evig. Uff, i morgen skal jeg at en tlf til sjefen og høre om jeg kan settes til ting som gjør at jeg slipper å være direkte i kontakt med folk, noe som jeg kan sitte og jobbe med.....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 formen er elendig her også... kvalm,svimmel og skikkelig elendig.. får heller ikke i meg noe særlig med mat
utflyttet stavanger dame Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 er nå ni pluss 5 og i elendig form, kvalm, kaster opp, utrolig lite energi, klarer ikke passe gutten min og må ha hjelp av mamma og mannen min til dette. Håper så inderlig d går bra denne gangen etter 3sa og 1 ma. Men er siste gang vi prøver da jeg blir så sykt dårlig, ikke verd d når jeg ser på familien min. Men er glad jeg er så langt da, skal på ul onsdag
mamma med ny spire:-)) Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2010 Tvi Tvi og lykke til til deg! Håper virkelig det går bra denne gangen:-) Setter ting i perspektiv når jeg leser hva du har vært igjennom.. Håper formen snart bedrer seg for oss alle:-))))) Om drøyt halv-år har vi alle glemt hvor elendige vi føler oss nå.
MammaTherese84 Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 JA. Har vært sykemeldt en uke allerede....begynner i jobb neste mandag. Kvalmen og uggen, som kommer og går i løpet av hele dagen. Men mest av alt; svimmel. Skulle tro jeg var kronisk ruset...hehe Jeg begynte å jobbe i slutten av november (ferdig student da), og synes det er veldig flaut og pinlig å allerede være sykemeldt. Jeg har fortalt sjefen at jeg har "virus på balansenerven", det kan skje den beste. ) Men usj, ja...ikke kjekt! Er i tillegg så redd for å miste....gleder meg til å komme over den verste "kneika"!! Håper alle kommer seg etterhvert!!
MammaTherese84 Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Ps: å for bare å være enda mer informantiv; nå kastet jeg nettopp opp, for første gang. )
Mille & lillegutt Skrevet 11. januar 2010 #13 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har vært utrolig kvalm og dårlig i laaang tid, jula var et helvette! Klarte ikke lukten av julemat osv..Klarte å få i meg litt mat, men alt kom opp igjen.. Ble innlagt når jeg var 8+6 pga. underernæring og vekttap. Forrige uke ble det plutselig mye bedre, men denne helgen var det tilbake med kvalme og oppkast. I dag igjen har det vært greit Merkelig greier.. Er litt usikker på hvor langt jeg har kommet, men tror jeg er mellom 11-13 uker.. Sist jeg var på tidlig UL var fostret så stort i forhold til uker, så derfor lurer jeg på om jeg kan være lengre på vei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå