Maramara Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 er d vanlig at en 4 uker gammel baby spiser? og når ca kommer man i rutine på måltider?? Takk for svar:)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Tassen min er 6 mnd og vi har egentlig aldri hatt særlig rutine på måltider Hehe... Har fått mat når han er sulten. Men han har oftest fått mat ca hver andre time når han er våken. Det kommer jo som sagt an på hva vi gjør på om dagen. Men når han sover (på dagtid) har det faktisk gått opp mot 5 timer mellom måltider. På sykehuset sa de i alle fall til meg at babyer skulle ha mat hver tredje time, men det passet ikke for min lille tass i alle fall. Så her fikk han mat når han ville. Du må så klart gjøre det som passer best for dere. Det er sikkert ingenting galt i å innføre noenlunde rutine på måltider. F.eks de som har flerlinger må jo bare få rutine så fort som mulig. Hvis ikke blir det vel mating døgnet rundt
alvesnuppa <3 Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Snuppa vår er 3,5 mnd, og vi har heller ingen rutiner på måltidene. Hu får mm når hun vil ha, ca annenhver time på dagtid, gjerne oftere de siste timene på kvelden før leggetid. Men det varierer også her avhengig hva vi gjør på dagen. Jeg har ikke særlig behov for strenge rutiner selv, og hun ser ut til å trives, så da får det bare være slik Vi har heller ikke noe spes rutiner for soving heller. Det er morgen mellom kl 08.30-10.30, våken ca 60-120 min i slengen på dagtid før det er dupper på alt mellom 1- 3 timer, og så er det natta mellom kl 20.00-22.00. Det er sikkert, som "Turbotrollet og LilleSprell" også skriver, viktigere og mer ønskelig å ha mere rutiner om man har flere barn. Man må vel bare gjøre som man selv føler passe en selv og babyen best
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå