LilleMille82 Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Hei! Vi har akkurat reservert oss tur på kata beach i phuket. Vi har vurdert både kanariøyene og thailand. Men har falt på thailand siden vi får like billig tur dit som til kanariøyene, og vi har vært der før og likte oss godt. Er det noen som har erfaring med å fly med ettåring til thailand? Vi har en aktiv gutt som i hverdagen sjelden pleier å sitte stille på fanget, han er veldig motorisk og skal utforske alt hele tiden. Han har akkurat begynt å gå. Slik jeg forstår det på startour sine sider går han for å være spedbarn frem til han er to år og får derfor verken seng på veggen til å sove i eller eget sete.Han må derfor sitte hele flyturen på fangene våres. flyet går 13.30 ¨på dagen og lander i phuket 7.00 lokal tid. Vil gjerne høre andres erfaringer om hva man eventuelt bør ha med seg og hvordan man kan gjøre turen så behagelig som mulig med en ettåring!!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Så dere flyr direkte med charter? Tja, da sier jeg bare, lykke til! Vi gjorde det samme nå i januar, og flyturen var et lite mareritt, selv uten en unge på 1 år. 12 timer er j... lenge å sitte stille på et veldig trangt charterfly, også for oss voksne - og da kan jeg bare tenke meg hvordan det vil være med en liten unge på fanget. Du får bare håpe han sover en del. Ikke regn med å få sove noe selv. Det er også små muligheter for å bevege seg rundt, for flyet er trangt, trangt, trangt, og cabinpersonalet driver stort sett med trallene sine store deler av tiden + at alle som farter til og fra wc også prøver å smyge seg forbi alt og alle.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Oi! Noen er voldsomt negative ser jeg. Jeg har også tidligere reist med en 1,5åring til Thailand. Klart det er lslitsomt å reise i 10-12 timer med fly med et lite barn, men man er jo mentalt forberedt på det så går det stort sett greit!! Ta med leker, ta med mat han liker....Han kommer sikkert til å sove av litt osv. Dessuten, man skal jo på ferie og slappe av - man klarer en litt hard natt da;) Nå skal det sies at jeg kjørte rutefly sist gang, med mellomlanding i Wien. Vi reiser snart med en 5 åring og en ny 1 åring...og vi kommer til å kjøre rute da også..... Kan jeg spørre hva du betalte for en charterferie ?
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 jeg tipper at dere flyr med thai airways, i allefall passer det med flytidene. Vi har nettopp vært på samme sted med vår aktive 2 åring. Fikk riktignok eget sete hun da, men ellers er det jo som det er å reise med de små. Det er krevende. Jenta mi er ingen sovejente, hun sov 1 time og 45 minutter av flyturen nedover, det var alt. Vi hadde med en hel sekk med forskjellige småsaker hun kunne drive med og hun hadde med seg bærbar dvd. Det var også egen skjerm på hvert sete, men ingen filmer som passet helt for de aller yngste. Det gikk kjempegreit å fly egentlig, selvom man blir sliten og trøtt av å passe på og underholde hele veien. Det var mange andre småtasser på flyet, sikkert 10 stk 0-2 år, så det var alltid noen som vandret og kravlet litt på gulvet man kunne gå og prate med. Hvis dere har flaks så finnes det et ledig sete så dere kan få litt avlastning. Hvis ikke er det bare å gjøre det beste utav det, stable puter under armen når han sover og rusle og tusle i midtgangen osv. Dere kan forsøke å få plass ved en skillevegg, da kan han både sitte og leke og evt legge seg ned og sove ved bena deres. Ønsker dere en kjempegod tur!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har også vært i Thailand uten barn og det var helt fantastisk der. Med ett åring har jeg vært på seychellene og i florida og det er jo ganske lang flytur det også. Skjærer det seg på flyet så er det klart dere kan få en skikkelig ille opplevelse. Hjem fra Florida ble skikkelig ille for oss og jeg overhørte en flyvertinne som lurte på hva hun skulle gjøre med oss for vi var vist til bry for ganske mange. Nå skal det sies at det var denne flyvertinnen selv som vekket ungen på nattflyvning og vi fikk han ikke til å sove igjen. Han HYLTE hele veien og vi hadde blitt plassert sammen med to eldre damer som drakk rødvin og skulle kose seg på venninnetur! Men vi har reist mye og vi skal til Egypt i morra med ny ett åring så vi har ikke fått skrekken likevel. Som regel går det jo bra. Du har noen fordeler med å dra til Thailand. Det ene er tidssone. Klokken stilles den veien at ungen bare kan være oppe på kvelden og sove lenge om morraen så ungen trenger egentlig ikke forandre på døynrytmen til barnet. Det andre er at det ikke er så strenge på flyet. Til Florida fikk ikke ungen være på gulvet så mye som 5 minutter. Han måtte sitte på fanget hele turen og han fikk ikke være på gulvet fordi han ikke kunne gå, ingen babykurv fordi han var eldre enn 8 mnd og ikke leke andre steder enn på fanget. Til thailand er det ikke fult så strengt. kjenner flere som har reist dit med små barn og lagt ungen på teppe/dyne på gulvet og kunne leke på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå