Gå til innhold

blødninger --- sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest Tutta, med nr tre i magen!
Skrevet

Jeg har småblødd flere ganger de siste tre ukene. Ikke prat om mengder, mne rosa på papiret etter dobesøk, og "stripe" i trusa noen ganger. Skal begynne på jobb igjen tirsdag (personlig assistent) etter en laaaang juleferie, og skal også etter planen begynne i en ny kveldsjobb (vasking) i morgen. Lurer på å ta en prat med legen i morgen, men etter en prat med legevakten for en uke siden, der jeg inndirekte fikk beskjed om at jeg var hysterisk, så frister det ikke... Noen som har vært sykemeldt pga sånne blødninger? Eller er det bare sånn at man skal fortsette å jobbe, å bare håpe på det beste??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

Vanskelig å svare på uten å kjenne historien din, men hadde jeg vært deg ville jeg ringt legen min. Eller tatt en telefon til jordmor, de har ofte mer kunnskap og erfaring enn mange leger. Lykke til :-)

Skrevet

Det er vanlig å ha små blødninger, pga av ustabile slimhinner. Før var det mer vanlig å sykemelde pga av dette, men min erfaring er at det er ekstremt lite de kan og vil gjøre før du er passert uke 12. Men for meg høres det ikke ut som noen truende abort... mer som blod fra slimhinnene.

Skrevet

Jeg blødde MYE m nr 2, gjennom olabuksene ner til føttene grunnet et hematom, og etterpå blødde jeg som mens i ca tre uker. Ble ikke sykemeldt av den grunn. Fikk noen ekstra UL.

Skrevet

Takker for svar! Tar en tlf til legen i morgen jeg, og satser på å slippe sykmelding! Litt lite fristende å bli sykmeldt før man kommer i gang med ny jobb!!

Skrevet

tror leger gjør temmelig forskjell her... jeg er sykemeldt... men av flere årsaker, men har også hatt blødning... har prøverrørsbarn i magen, og for min del virker det som at legen min tar ekstra hensyn til det... det kommer nok an på situasjonen din... ring legen, snakk m h*n.... gjør det som er rett for deg!!

Skrevet

Har du fått skjekka opp hva blødningene kommer av? Jeg har vært sykemeldt for flere ting, men bl.a for blødninger. Begynte sånn til meg også med rosa på papiret, slik holdt det på i et par uker. Var på tidlig ul. og samme dag begynte jeg å foss-blø. Det har nå avtatt, men jeg har vært på enda en ul, der de nå har funnet ut at jeg har en blodsekk, som nettopp gjør at jeg har blør. Dette kan være til fare for abort, hvis den f.eks sprekker. Har nå fått beskjed om å ta det med ro og ikke anstrenge meg noe særlig. Har villa sjekka opp blødningen og bedd lege henvise deg til tidlig ul hvis jeg hadde vært deg.

Skrevet

Glemte å skrive at de skjelden finner ut hva blødninger i 1.trimester kommer av, men det er lurt å få det sjekka.

Skrevet

Jeppers! Telefonsamtale i dag morges med jordmorvakta, og anbefaling fra henne om å ta ut sykemelding og ta det med ro. Legen var helt enig, og gav meg to uker "forlenget juleferie".. Ikke den helt beste starten på året i grunn! Men men, best å gjøre som de sier, og den 20. skal jeg uansett til ultralyd, så da får vi forhåpentligvis noen svar!

Så nå sitter jeg her, med beskjed om minst mulig fysisk aktivitet i bakhodet. Ikke bare enkelt med en aktiv toåring i hus, men det går vel! Satser på at blodet kommer fra slimhinner e.l. og at det uansett kommer baby i august! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...