Gå til innhold

Når skjønte dere at hadde flere enn en i magen?

alvefrøken

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mage allerede i 7, og frykter det er tvillinger! Selv er jeg toegget tvilling og rett over tredve....så jeg vet jo jeg er i "faresonen" - og da blir vi en stor familie her gitt......

Når fikk dere med tvillinger mage da?

Slo begge hjerteslagene inn på dopplern til jordmora før ul? Ble dere henvist til UL før ordinær ul, pga av stor livmor feks.....?

Fortsetter under...

Jeg fikk såvidt mage som bare jeg og samboer kunne se i slutten av uke 12. Men fra da har det gått fort synes jeg. Nå er jeg 16 + 2 og nå synes magen, selvom folk blir overraska når jeg sier at jeg har tvillinger og er så "liten". Jordmor derimot sier jeg er dobbelt så stor som de med en i tilsvarende uke da livmoren går både høyere opp og er bredere på meg enn på de med en. Fikk også se målene mine i forhold til normalkurven til enlinger og så jo klart at jeg hadde dobbelt så stor livmor. Er dermed ikke så bekymra for kommentarer lenger...heldigvis.

Hun sa også at hadde jeg kommet inn til henne før UL hadde hun sendt meg direkte til UL for å konstatere tvillinger, for jeg så visst veldig "typisk" tvillinggravid ut. Skal sies at hun selv har hatt trillinger og er spesielt interessert i flerlinge gravide, så hun vet nok hva hun snakker om.

Jeg ante forresten ikke at jeg hadde to i magen før min andre UL i uke 9 - 10 (grunnet MA og ex.u. tidligere). Den første UL i uke 6 viste bare en, så det var litt av et sjokk :)

Jeg skjønte det ikke før jeg var på ordinær UL i det jeg trodde var uke 18, men som viste seg og være uke 16...

Har ei jente fra før, og ble veldig fort stor når jeg gikk med henne å, så tenkte ikke noe særlig på det denne gangen heller. Og var hos jordmor uka før jeg skulle på UL, og hun fant bare hjertelyden på ett foster (hu lette heller ikke etter 2), så sjokket var ganske så stort når jeg kom på UL og så at det var mer enn ett foster der før JM fikk sagt noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...