fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 altså nå skal jeg prøve å ikke overdramatisere, for hun har bare sovet mye de siste 2-3 dagene. Jeg har vært vant til å ha en baby som er masse våken på dagtid. Hun kunne av og til ligge i senga eller vugga i begynnelsen, men tilslutt gikk ikke det heller. Vi begynte å bruke vogna som soveplass for 1 mnd siden. Da sovnet hun kjappere. men hun sov ikke oftere. Alltid hatt korte dupper. Det var luksus hvis hun sove i 1 time. Igår sov hun kjempemasse på dagtid, hun sov bortimot 2 timer i strekk på kveldstid (den tiden hun er mest våken og opplagt til vanlig). Hun var ellers i godt humør. Var litt vanskeligere å legge henne på kvelden, men ikke noen hard kamp. Sov like godt på natta gjorde hun også. Idag har hun vært litt smågrinete, egentlig virket trøtt. Vi sto opp kl 11 idag, og hun har allerede sovet 3 dupper. Hver på ca 1 time. Har aldri skjedd siden hun var 2 uker gammel. Er det vanlig at 3 mnd gamle babyer sover bedre?? Hva er deres erfaringer??? Komisk at jeg faktisk blir bekymret av at hun sover på dagtid. Burde vel egentlig være glad til
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 10. januar 2010 PS: Vil bare nevne at det virker ikke som hun har feber. Har ikke målt, men kroppstemperaturen virker normal. Hun har vært litt tett i nesa, men det har hun vært før også, uten at det har påvirket søvnen....
Romeren Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Nå er min bare 7 uker, men jeg har tenkt det samme de siste dagene. Omtrent rett etter at jeg skreiv et innlegg her inne om at han sover dårlig på dagtid, har han omtrent ikke gjort annet enn å sove. Han våkner om morgenen, spiser og "snakker" litt, stelles, så begynner han å grine og virker litt utrøstelig, og da funker det bare å legge han fra seg med en smokk og vips så har han sovnet. Sånn har han vært de siste to dagene. Vet ikke om det er grunn til bekymring jeg, men nå er jo min mye mindre enn din og jeg tenker at han sikkert har behov for å sove en del... Kan jo hende at de blir slitnere dess eldre de blir på et vis...? Din er jo mye mer "med" i hverdagen nå, kommuniserer mer med deg etc., og det kan vel rett og slett hende at det gjør han mer utslitt også? Eller så kan det være all innetida på grunn av været. Kanskje de blir trøttere/slappere av det.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2010 Ja, jeg tenkte også på dette med været. Det var faktisk den dagen vi var ute å trillet (etter mange dager innendørs pga kulden) at hun begynte å sove. Kanskje er det temperatursvingningene??? Men innendørs har vi hatt sånn någenlunde samme temperatur hele tiden. Kanskje det er mørketida???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå