Gå til innhold

1 teskje grøtpulver i mme på kvelden, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Piraten er 4 mnd nå og jeg vil gjerne begynne å innføre litt annen føde. Hun har fått mme i hele sitt liv.

I jula fikk hun prøve en liten skje med most eple. Tror hun synes det smakte helt ok, men vanskelig å få inn i munnen ;)

Jeg vil gjerne prøve å gi henne mer næringsrik mat og tenkte at grøtpulver i mme kunne være et snedig alternativ istedet for å begynne rett på grøt.

Tenkte å starte med 1 teskje i feks 170 ml utblanda mme og gi på morgen/formiddag de første dagene for å se om hun reagerer og heller flytte måltidet til kveld om det ser ut til at hun tåler og ikke minst liker det.

Noen som har erfaringer med dette?

Jeg bruker mam-flasker med 2er smokk foreløbig, bør jeg kjøpe 3er smokk til dette måltidet? Hvilken grøt bør jeg begynne med? Jeg vil helst bruke alle andre alternativ enn nestle sine produkter. Har sett at hipp har maisgrøt, er den kjekk å starte med?

Hun har frem til nå spist enten småfolk ferdigblandet eller hipp eco 1.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde med avent sin nr 4 tutt, men jeg måtte til pers og lage større hull selv. Det rant ikke ut.. ;) Gutten drakk, men mye mye mindre enn når det bare var melk. Syns ikke han ble noe mer mett av det .. Så har gått over på smaksprøver på grøt nå.

Men jeg prøvde kanskje ikke lenge nok :)

Skrevet

jeg laga hull jeg også å prøvde litt. samme opplevese som deg. ente opp med grøtprøving her også :) hun får vel i seg 1 teskje eller hver dag foreløbig.

takk for svar alikevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...