Gå til innhold

Har dere fortalt det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er bare uke 7 og har kun fortalt min beste venninne det. jeg syns det er litt teit at man ikke "kan" fortelle det før man er sånn 3 mndr på vei.. vi kommer til å fortelle det ganske snart til de nærmeste.. dersom det skulle skje noe galt, syns jeg det er godt at de nærneste vet det, slik at vi kan få trøst av de :)

Jeg er også en ganske åpen person og har derfor ikke tviholdt på hemmeligheten. Derfor er det ganske mange rundt oss som vet (familien, venner på begge sider og noen utvalgte kolleger). Men har kun fortalt det til folk som jeg allikevel synes det er greit å snakke med om det ikke skulle gå bra (dvs ikke utvidet familie, venner som ikke jeg vil snakke med dette om eller kolleger som jeg ikke regner som enten nære eller har spesiell interesse av å vite). Alle får beskjed om at det er tidlig og derfor ikke offisiellt. Regner derfor med at folk holder nyheten for seg selv. =O)

har fortalt det til familien på begge sider(bare den innerste fam), nærmeste venner på begge sider. Det gjorde vi ganske tidlig, er ikke naturlig for meg å holde på noe så stort, og er gøy å kunne dele det med andre, er i 10 uke nå, og prøver å tenke positivt jeg, alt kommer til å gå bra. var på tidlig ul i uke 8, og hjertet slo og alt, så jeg prøver å slappe av og nyte graviditeten:)er ingen regel for hva man bør gjøre synes jeg, er bare hva som føles naturlig og rett for enhver:)

Mine nærmeste venner skjønte ganske fort at det var noe på gang, så de har visst det ganske lenge. (slutta å røyke, så det var mange som gjettet riktig med en gang...;) Fortalte det til foreldrene mine i forrige uke da jeg var i uke 9. Syns det er ok å ha dem i ryggen dersom det går galt også. Det sa de at de satte veldig pris på også. Nå er vi veldig åpne med hverandre fra før av, så det er ganske naturlig å oppdatere dem på hva som foregår i livet mitt. Men vi har ikke fortalt det til foreldrene til kjæresten enda...han har så lyst til at vi skal fortelle det ved en spesiell anledning, så vi venter til vi kan invitere dem på middag. Også er det jo så gøy å glede seg til reaksjonen!!! :D

Annonse

Vi fortalte det allerede i 7. uke selv om det var usikkert - det passet slik med julen! Hvordan vi overrasket dem: Laget et kort med utskrift som viste 1:1 størrelse av den lille + en beskrivelse av hva som skjer (da i uke 7). Det ble en liten gåte. Og jammen trillet det noen tårer da det gikk opp for dem hva som var på gang!

Vi mistet forrige gang for 3 måneder siden. Vi har fortalt en del personer begge gangene, og jeg føler at jeg forteller andre noe viktig om noe som er tabubelagt: hvor utrolig vanlig spontanabort er. Før det skjedde med meg selv, trodde jeg det skjedde med noen uheldige få. Nå vet jeg at det skjer nesten alle minst en gang. Så det er viktig budkskap. Vi hørte hjertelyd for en uke siden, og håper på det beste. Slutten av 9. uke nå.

Vi har ikke sagt det til verken familie eller venner, bortsett fra min bestevenninne. Er 10 uker på vei, og kommer til å vente til 12 uker før jeg forteller det til nærmeste familie og nærmeste venner. Resten får vente til etter ordinær UL i uke 17:)

Uke 17!!! Da kommer du til å ha stor mage... ;-) Folk skjønner det nok garantert før det. Med mindre du er en av de som har morkaken foran og dermed veldig liten mage. For de fleste så er det ganske vanskelig å holde inn magen så mye etter uke 15. =O) Jeg er ganske tynn og synes jeg var flink som klarte "spillet" frem til uke 15 sist... Men anatomien er jo forskjellig - kanskje det ikke synes like godt på deg.

Ps du er forresten ikke garantert ultralyd i uke 17 men skal ha det mellom uke 17-20 (noen venniner av meg måtte vente til uke 21).

Fortalte det til mine foreldre med en gang, synes det var greit at noen visste slik at man hadde noen å lene seg litt mot samme hva som skjer.

Ellers har vi begynt å fortelle det til resten nå i uke 11, skal ikke til sjekk før den 25.. men virker som alt er som det skal så tenker positivt :-)

Vi har hele tiden sagt det om noen har spurt direkte, synes ikke det var noen vits i å holde det skjult om noen hadde gjetta likevel.

Jeg er høy og tynn, og da får man helst mage ganske sent:) Men går ikke det så går ikke det;) Er ikke krise om folk får vite det tidligere. Kommer uansett til å skjule det lengst mulig slik folk får seg en skikkelig overraskelse:)

8 uker på vei. Har fortalt det. Vet at dersom det skulle gå galt så hadde jeg fortalt det til alle rundt meg, og da måtte jeg sagt det dobbelt opp. Men jeg har full forståelse for at folk velger å vente. Jeg valgte også å si det pga jeg er veldig kvalmen på morgenen og da er det greit å slippe å skjule det(bor sammen med foreldre mens vi bygger hus)

Annonse

Her er det også fullt offentlig. Jeg er 8+2 idag, har vært på UL når jeg var 6 fullgåtte uker hvor alt var bra med ett hjerte som slo så.

Klarer ikke skjule graviditeten uansett, pga mage og symptomer, så da er det like greit å være åpne om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...