Gå til innhold

Hei noen her som gikk på metformin i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke tatt prøver på pcos men har det ganske sikkert!!, har blitt behandlet med metformin, p piller for å bli gravid på det 5 icsi forsøket. Har tvillinger i magen min i uke 16 .skal i følge min private klinikk bruke metformin i svangerskapet, men da jeg var på sykehuskontroll viste legen en veldig tvil om jeg skulle fortsette. Ble redd for å bruke de og redd for å slutte... noen erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå på metofrmin du, det senker sa risikoen din...

Skrevet

jeg gikk på metformin ca 2 første mnd før jeg visste at jeg var gravid,etterpå fikk jeg ikke lov å fortsette,må ta insulin hvis blodsukkeret stiger over 8,jeg har diabetes 2.Det er mye forskning på metformin i svangerskapet,men ikke godkjent enda

Skrevet

Jeg er gravid i uke 31 nå,og gikk på metformin til uke 22.Måtte slutte fordi jeg fikk så diare over lang tid som ble til irritasjon i tarmene.

Jeg hadde nok forsett om det ikke var for dette.Men har hatt et veldig godt svangerskap etter jeg sluttet.

Skrevet

Jeg tåler veldig godt metformin, håper sykehuset kommer frem til det samme. Har lyst å fortsette.Takk for svar.

Skrevet

Hvis han privat klinikk legen gir deg resept på metformin, fortsett.. all forskning viser det samme, du senker SA risikoen.

Det eneste forskerne ikke vet er langtidsvirkningene på barna, etter 5-10-15 år om metforminen hadde da noe å bety.

Men de vet i allefall at det ikke blir født mer barn med sykdommer ol når mor har tatt metformin i svangerskapet.

En idee er uansett også når du skal slutte, å lure metforminen ut av kroppen, trappe ned over tid og ikke bråslutte fra en dag til en annen.

Skrevet

Så bra at du responderer bra:)Jeg hadde også fosatt om jeg ikke ble så irritert i magen.Men irritasjon i tarmene kan fremme premature rier,noe jeg ikke tok sjangs på.

Jeg anbefaler alle gravide og gå på metformin under svangerskapet,når jeg fikk påvist svangerskaps diabetes for noen dager siden på lege kontroll.

Men er ikke alle leger i norge som er like fornøyd med at kvinner går på disse diabetes medisiner under svangerskapet,og jeg møtte motstand hos min lege.Tror det skyldes uvitenhet.Han hadde ikke hørt om Ester Vanky en gang?!!

Skrevet

Hei, da har legen min vært i kontakt med Ester Wanky, og hun sier at jeg ikke skal bruke metformin i svangerskapet. Jeg sluttet da 16 uker på vei, det har jo gått bra så langt. trappet litt ned... Brukte ikke metformin i mitt forrige svangerskap. ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...