Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Gutten min spiser godt på begge bryst. Han kobler seg fint på. Noen ganger ligger han fint og spiser til han er mett på en side og så på den andre. Halvparten av ammingene er han mye av og på. Suger ett par sug, trekker seg bakover, slipper puppen og må kobles på igjen. Dette kan vare gjennom hele måltidet. Han får i seg melken, men det tar mye lengre tid. Jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke roer seg ved brystet ved hver amming. Prøver ulike ammestillinger, uten at jeg finner at noen stillinger er bedre enn andre. Noen som har gode råd? Alle tips mottat med takk.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 jenta mi gjør også det av og til. det er fordi hun rett og slett er mett. hun vil ha kosen med puppen, men vil ikke ha melk. bruker å gi henne sutten. vanligvis så tar hun den og patter fornøyd kan også være det at når han har spist den første tynnne melken din blir det tyngre å suge ut den mer tjukke melka og at han da blir litt utolmodig. men jeg synes det høres ut som om han egentlig ikke er sulten, men vil ha kos
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Dette er ikke for kosens skyld. Jeg vet han er sulten fordi det er matetid, det vil si mellom 3-5 timer siden siste måltid. Han er ikke urolig ved måltidet, men kobler seg av og på hele tiden. Jeg har ganske store bryster, kanskje dette har noe med saken å gjøre. Noen som har store bryster og kan gi noen tips oim hva dere gjør?
_Løvemamma_ Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jenta mi har også litt problemer med å få ordentlig tak i brystet, særlig om hun er litt trøtt eller veldig sulte og har det travelt. Jeg har fått upraktisk store bryst av denne ammingen, nettopp bestillt ammebh i str 80 H, og HÅPER den er stor nok! For å hjelpe henne å få tak bruker jeg å holde rundt brystet med den ene hånden og former det litt etter munnen hennes (står litt om hvordan på ammehjelpen.no). Har også funnet ut at det blir lettere for henne om brystknoppen er litt stiv, og om jeg tørker av dersom hun har sikklet eller sølt mye melk på brystet, så det ikke blir så glatt. Om hun er veldig trøtt når hun skal ha mat bruker jeg å skifte bleie eller noe først, så hun våkner litt til, da får hun lettere tak.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Nå har jeg prøvd å rulle sammen en klut å legge under brystet for å holde det litt mer oppe. Fant tipset på ammehjelpen. Har ammet slik to ganger nå og det har gått strålende. Håper at det var dette som skulle til for å gjøre ammestunden til kos.
_Løvemamma_ Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Så flott Det meste ordner seg om man bare prøver seg litt fram, og ikke gir opp
lille sprelle Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 har du lagt ham høyt nok og tett nok inntil deg? Hvis han må "anstrenge" seg for å holde taket, så kan det være årsaken. Bruker du ammepute?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå