Gå til innhold

Legevakten i natt, sterk mistanke om ex.u...

Vinterbarn og høstbarn?

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke helt hvor dette innlegget bør ligge, men prøver her.

I natt måtte jeg inn på legevakten pga store smerter på v.side av livmor. Det kniper og jeg blir helt kvalm og ør av smertene. Han gynekologen fikk sterk mistanke om en ex.u, da han på innvendig UL så noe som lignet på en begynnelse av dette i v.eggleder. Han kunne heller ikke se noe foster i livmoren men nå er jo jeg bare maks 5+2 i følge han, trodde jeg var 5+4...

Smertene startet i går ettermiddag, og de vedvarer, men jeg blør ikke...enda hvertfall.

Lurer fælt på hvordan dere opplevde ex.u?

Å ha sååå langvarige vonde smerter uten å kunne gjøre noe...bare vente på at det skal bli verre liksom, eller at jeg skal begynne å blø er mildt sagt grusomt.

Håper noen kan svare :)

Fortsetter under...

Hei Mooni. Trist å høre at legen misstenker exu. Har selv opplevd det to ganger, begge gangene på venstre side. Første gangen havnet jeg selv på legevakten med helt ekstreme smerter som kom i bølger (legen kalte det for rielignende smerter). jeg var da 5-6 uker på vei. Det tok litt tid før jeg fikk endelig diagnose, målte HcG over noen dager for å se om den steg, noe den gjorde men ikke nok til å bety et normalt svangerskap. Jeg ble behandlet med Metotrexat (cellegift), måtte måle HcG til det var borte og så begynte vi å prøve igjen så snart mensen kom tilbake. Dessverre for meg tok det lang tid, måtte få piller for å få kroppen igang igjen.

Er du på sykehus eller hjemme? Hva mer har legen sagt?

Håper det går bra med deg!

• 3 uker senere...

Legen sa til meg i dag at det mest sannsynlig ikke var svangerskap utenfor livmoren, fordi det kjenner man senere... ikke så tidlig...

Håper det er tilfelle for din del, som for meg at smertene kommer av noe annet, f.eks. festesmerter... lykke til og en stor klem med gode ønsker!

Hei, Lisja-2sa!

Det er jo en liten stund siden jeg la inn den tråden her, og desverre viste det seg å være en exu. Jeg var knappe fem uker da jeg begynte å kjenne det, ble haste operert da jeg kom til legen mandagen etter helga, da var det kommet blod i egglederen, som var årsaken til smertene.

Men, nå, tre uker senere, tro det eller ei er vi pån igjen og prøver. Legen sa han hadde ordnet opp i alt å at det bare var å kjøre på :)

Håper det går bra med deg da, og at det ikke var noe alvorlig.

Lykke til videre!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...