Gå til innhold

Vi som vil ha bedre kvalitet og økt bemanning i barnehagene!!

Anbefalte innlegg

Gjest Lindus:) med lille Jesper

Dette er en tråd for foreldre, ansatte og andre som ønsker å bedre kvaliteten i de kommunale barnehagene i Norge. Spesielt viktig er det med økt voksentetthet, sånn at vi som foreldre kan føle oss trygge på at våre barn blir godt i varetatt mens vi er på jobb. Intensjonen med denne gruppen er å skape debatt om saken, og å få opp øynene til de som bevilger pengene!!!

Vi har også en gruppe på facebook, fint om dere vil være med der også! Jo flere vi blir, dess sterkere står vi :)

http://www.facebook.com/group.php?gid=424475100064&ref=mf

Fortsetter under...

Hei ! Det er førte gang jeg skriver her !

Støtter dette fullt ut ! Bedre kvalitet i barnehagen til ungene mine er noe som har opptatt meg MYE siste 2 årene og som i dag nok en gang har toppet seg...er passelig fortvila fordi det er SVÆRT mange ting som ikke er bra ..

Det værste er at jeg ikke aner hvordan jeg skal nå ijennom ....

Annonse

Det kan du si, men er ikke en viktig del av jobben å få folk som ikke har satt seg inn i det til å se problematikken rundt barnehagekutt slik at de kanskje tillegger det vekt når de stemmer? Verdens lengste settning men du ser vel poenget?

• 2 uker senere...

som pedagog støtter deg jeg dette 110%, noe må settes i verk!! tilbudet til barna våre er altfor dårlig, barnehager burde fått mye mer penger, men istedenfor velger man at barnehager skal spare så og så mange øre per barn i 2010, for at skolen skal få mer penger, man må vel kunne finne ett annet sted å ta penger fra til skolen?? barnehager er i dag første trinn i utviklingsstigen, hva skjer hvis det første trinnet er skralt og dårlig???

Jeg er også pedagog og støtter dette 100%

Jobber riktignok i privat bhg men vi får jo også statsstøtte.

Som i de fleste barnehager har vi 4 voksne i 100% på 14 småbarn.

Fungerer ganske greit det når alle i personalet er der, men det er så stor fraværsprosent på jobb.

Jobber i basebarnehage og fraværsprosenten hos oss er veldig stor.

Vikar er ikke så lett å skaffe, og så er det jo også sånn at vi helst ikke bør tilkalle vikar før den som eier stillingen har vært borte hele arbeidsgiverperioden.

Det er jo en del korttidsfravær da, så ofte går vi med mindre personale på jobb.

Da blir jo tilbudet dårlig da, blir mer oppbevaring enn pedagogisk tilbud, dessverre.

Barna får jo omsorg,men lite tilrettelagt pedagogisk opplegg.

Også er det jo også dette med at man aldri er alle i personalet på jobb.

Tidligvaktenene går jo hjem tidlig, og seinvaktene kommer sent, så i realiteten er det bare i kjærnetiden og knapt nok det at vi er nok folk på jobb de dagene alle er der.

Jobber jo ræva av oss disse dagene det er for lite folk på jobb også, så blir vi også lettere syke pga vi er så slitne.

Skulle ønske vi fikk mer penger slik at det ikke trengte å være sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...