❤lille stjerne❤ Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jenta mi har sluttet med bleier på dagtid nå og det går veldig bra. Hun har ikke hatt noen uhell på 1,5 uke nå. I går prøvde jeg å la henne være uten bleie da hun sov på formiddagen og det gikk også bra. Nå lurer jeg veldig på når er tiden moden for å prøve uten bleie om natta, hvordan vet man om de er klar for det? Pleier de da å kunne holde seg hele natta, eller må jeg regne med å måtte stå opp og hjelpe henne på do i løpet av natta? Hun er 2 år og 3 mnd.
arena Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 Vår pedagogiske leder i barnehagen sa at "de er klare for å slutte m bleie om natta når det er tørr bleie om morgenen, fordi det betyr at holde-igjen-mekanismen funker". Kanskje det er et godt tips? Ikke prøvd det selv ennå, min A er VÅT om morgenen, he he
Ranveig R Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Så lenge nattbleiene er våte om morgonen har det i alle fall lite for seg å prøve ) Eldste vår slutta med dagbleie ved ca 2 år og 9 mnd, og dei neste tre vekene hadde han ei eller to våte nattbleier. Dermed slutta vi med det og så snart vi kom heim frå ferie. Har hatt kanskje 5 uhell til saman (dag og natt) sidan første dagen utan bleie, så han var visst kjempeklar ) Normalt sett skal bleieavvente barn (og sjølvsagt voksne) kunne sove natta igjennom utan å tisse, det er altså lite vits i å lage ein rutine med å vekke barnet for å tisse. Då er det bedre å vente til bleiene er tørre.
Mamma'n_til_bamsemumsen Skrevet 18. januar 2010 #4 Skrevet 18. januar 2010 Hei.. Min gutt har sluttet nå i desember med bleie på dagtid. Han alltid hatt våte natt bleier, men første nyttårsdag ville han plutselig sove uten bleie.... Forberedte meg engentlig på en haug med uhell og klesvask, men det gikk utrolig bra!!! Nå har vi gjort det slik at vi vekker han 2 timer etter leggetid for å følge han på do. Da er han som regel så trøtt at han bare tisser og sovner igjen med en gang. Må han på do ellers på natta fikser han dette selv. Har kanskje hatt uhell 2-3 ganger siden nyttår. Han er 3 år og 2 mnd. Har også gitt han masse med ros og oppmuntring og spilt på at han er så flink og stor gutt, og brukt klistremerker som "belønning" i startfasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå