Gå til innhold

så hvordan oppevarer man en epplekake da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en som jeg helt selv av mine egene hender har laget :D

og den er ferdig nå :)

men hvordan oppevarer man den?

på bakeriet jeg jobbet i min blå ungdom var det i kjøleskap, men er det sånn fremdeles? og er det rett for hjemmelagde kakaker?

skal spises i morgen den dag

Fortsetter under...

Skrevet

I kjøleskapet. Og så fukter du den litt før du varmer den bittelittegranne i mikro`n eller i ovn.

Det blir brillefint:)

Skrevet

takker og bukker :)

vet ikke om varming går for det er på et slikt en juletrefest den skal serveres. men om det går så skal jeg huske ditt supre tips.

det er litt skummelt å skulle servere en kake man ikke har smakt. heldigvis står det ikke navn på den :P

Skrevet

hehe! Den er sikkert kjempe god:)!

Og så lenge den står kaldt så blir den ikke tørr.

( Åhh, nå fikk jeg lyst på kake... Masse kaker!! )

Skrevet

Eplekaker er best om dem får stå i romtemperatur da:) Under lokk, plast, kaketine, eller hva du nå har og bruke..

Men kjøleskap er også bra:)

Å så må du putte den i ovnen igjen i morgen like før servering, så den blir litt varm igjen. For eplekake skal serveres varm den:) Og det er IKKE godt når den blir varmet i mikron..

Skrevet

nå gjør du det fryktelig vanskelig her.

jeg trengte bare ett svar. ikke mange forskjellige. nå er jeg jo like langt... hahaha

Annonse

Skrevet

Neida, det er ikke verre enn at du baker en kake til. Det har du tid til og så setter du en i kjøleskapet, en på benken, tar med begge og mottar applaus for virkelig å ha slått på stortromma

:)

Skrevet

Men hallo da.. Det er jo du selv som gjør det vanskelig for deg selv. ,p

Er da vel ingen som baker eplekake dagen før dem skal servere den, veitæ..

Eplekake skal bakes slik at den er ferdig maks 30min før den skal serveres...

Makan, enn å ødelegge eplekakas gode rykte på å servere dagenførkake... *Himler oppgitt me øya her*

:)

Skrevet

Eplekake oppbevares selvsagt i magen!

*sikle*

Skrevet

hehe... om 30 min er det meste jeg kan lage den før så kan jeg bare droppe hele prosjektet :P

jeg er kanskje supermamma, men farging av hår, pynting til fest og baking av kake samtidlig som man passer småen på en søndag blir litt volsomt... hehe noe måtte gjøres dagen før. og pga en litt vrang frisør så ble det kaka :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...