Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har hørt og lest flere steder og til og med legen min som jeg har sagt dette da jeg gikk gravid med første mann at det er bedre du slapper av og koser deg med ett eller to glass rød vin i uken enn at du stresser, for det påvirker barnet MER negativt. Så hva mener dere??? fakta eller fleip??? Og hva gjorde dere/gjør dere????
Miss Snow Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Om jeg blir gravid blir det _null_ alkohol! Samme hva andre måtte si og mene. Drikker forsåvidt ikke noe nå mens vi prøver heller.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2010 denne gangen har jeg valgt å holde meg unna. men med nr 1 er jeg ganske sikker på at han ble unfanget etter en fuktig kveld på fest... men har aldri nøte alkohol så lenge jeg har vært gravid... men vet om damer som gjør det. dømmer ingen. bare er litt nysgjrrig på om dette er tabu eller ikke. eller om dette er godtatt eller ikke av dere der ute... prøver egentlig å få i gang en debattom dette så vi kan utveksle erfaringer, meninger, tips og historier...
Miss Snow Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg vil ikke dømme noen jeg heller. Og i prøveperiodene kan man jo ikke leve fullstendig som munk. Grunnen til at jeg personlig ikke drikker noenting er rett og slett at jeg syns brus er sååå mye bedre. Men jeg syns at man skal legge all alkohol og røyk på hylla når man blir gravid. I mitt yrke har jeg hatt med å gjøre barn som har små og store skader etter at mor har drukker under svangerskapet, og jeg ville ikke turt å risikere noe. Ei venninne som nylig fødte visste ikke at hun var gravid før rundt niende uke, og hun hadde vært på en fest eller to på de ukene. Hun var veldig bekymra og snakka med legen sin om det, og han sa at i de første ukene var det ikke så skadelig som senere i svangerskapet. Jeg er ikke lege og kan ikke forklare hvorfor noe nærmere, men han sa ihvertfall så! Men å drikke alkohol når man vet at man er gravid - det syns jeg rett og slett ikke noe om.
Sommerfugl82 Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Saken er vel at man tilsynelatende ikke vet hvilket av de ett eller to vinglassene som kan stå for skadevirkningene et foster / barn kan få, og etter min mening hører ikke alkohol, ( uansett % ), eller røyk med til en graviditet. Er det årsaker som gjør en selv stresset og utilpass over tid under svangerskapet, ville jeg nok prøvd å tenke ut andre avkoblingsmetoder enn et glass vin. - Det blir litt for enkelt. Jeg synes umerkelig nok at det er rart at en autorisert lege kan sitte å anbefale en gravid kvinne et glass eller to i uken som en beroligende faktor fremfor annet stress. Negativt stress over en lengre periode er selvsagt ikke bra hverken for en selv eller barnet, men å bevisst utøve sjangsespill på barnets helse er vel ikke å anbefale hverken i mors liv eller utenfor......
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2010 ja er helt med på hva du mener sommefugl og får ikke det helt til å gå opp selv....at en autorisert lege kan gå ut med noe sånt men men.... får ta det opp med henne neste gang jeg er der . selv drakk jeg overhode ikke under svangerskapet med nr 1. for det første drikker jeg ikke vin og for det andre er jeg ikke den som har lyst å leve med dårlig samvittgihet om det skulle gå gale. det kan jo gå gale av mange grunner men det hjelper ikke å være etterpå klok... nei folk må gjøre som de vil for min del, der blir deres valg men husk at det er ikke bare dere det går ut over....
snartmammapåny Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 I min verden er det ingen likheter med å avstå fra alkohol og stress. Akohol bruker jeg for å kose meg, og når jeg er gravid kan jeg kose meg med andre ting. Å avstå fra alkohol i den korte tiden svangerskapet varer burde alle uten nevneverdige alkoholproblemer klare fint. En ting er å gå på en alkoholsmell før man har oppdaget graviditeten. Men å bevist velge å drikke alkohol når man er gravid når virkningene er så ukjent er faskisk uforklarlig for meg at folk tar sjansen på. Respekterer at andre kanskje har andre meninger, men dette er iallefall min mening
Hvitkløver2020 Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Har kutta helt ut både røyk og alkohol i begge svangerskapene. Det blir det gjort nå også om det blir positivt!! Lykke til alle sammen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå