Gå til innhold

Hvor langt kan jeg har kommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært forbaska usikker på hvor lenge jeg har vært gravid. Jeg tok testen først i dag, og den viste at jeg er over fem uker på vei, men det var det høyeste antall uker den kunne vise, så det sier meg ingenting.

Enten går jeg nå inn i min 7 uke, eller i min 11 uke.

Jeg tror jeg husker med stor sikkerhet at jeg hadde mensen i slutten av oktober. Så er jeg vanvittig usikker på om jeg hadde den i slutten av november. Jeg husker egentlig også at jeg en gang (usikker på når) hadde en veldig rar mens. Den var me tynnere, lysere i farge, og varte bare et par dager. Dette må vel ha vært en festeblødning? (har lest meg frem til det nå i ettertid) Problemet er at jeg ikke husker når det kan ha vært, men jeg lurer på om det var den menstruasjonen jeg hadde i slutten av november.

Er det i såfall riktig å regne terminen fra slutten av oktober?

Kan det være mulig at jeg har kommet så langt som 10 uker uten å merke særlig mange graviditetstegn?

Hvordan kan jeg finne ut hvor langt jeg har kommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og god morgen ikulda! :)

Den beste måten for deg å få fastslått hvor langt du er på vei er ved å ta undersøkelse hos lege og en ultralyd. Da kan de med sikkerhet fastslå hvor mange uker det er siden befruktning.

Jeg hadde det på samme måte med min yngste, trodde jeg var ca 12 uker på vei, men var litt usikker pga rare småblødninger, da jeg ble sendt på ultralyd av en usikker fastlege så var jeg faktisk i uke 18!!

Så da fikk vi unna den obligatoriske ultralyden og ett halvt svangerskap i en smell. hehe

Og den terminen jeg fikk på ultralyd stemte, jeg fødte en sønn på 4 kg to dager før termin.

Skrevet

Hva slangs undersøkelse kan legen gjøre da?

Skrevet

Han tar en gu på deg og måler hvor høyt livmora står, sjekker hjertelyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...