Gå til innhold

Brio Happy kombi eller duo?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nå jeg har bestemt meg for Brio Happy vogn, men usikker på duo eller kombi. Hva vil dere anbefale??

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har kjøpt en brio happy duo, synes det er best jeg da. hadde også duo vogn med de to første å var kjempe fornøyd med det :) lykketil

Skrevet

Jeg tenker at det kommer vel an på hvordan du bor? Dersom du bor i blokk (som jeg) er jo kombi mest praktisk. Jeg har også valgt Brio Happy, men sportsvogn med løs hardbag. Blir nesten som kombi, bare litt lettere!

Ellers synes jeg duo-versjonen er kjempefin, men tungvint om du ikke bor på bakkeplan.

Skrevet

Duo bagen har også bærehåndtak som kombibagen. Duo vil være lettere i vekt enn kombi, men bagen vil være tyngre å bære på med duo. Tror duobagen er lunere og mer romslig enn kombi.

Skrevet

Synes vekten på bagen er viktig, den løse hardbagen er veldig lett. Jeg bor i 4. etasje uten heis. Synes også den virker lun nok i massevis, men jeg får ikke baby før i slutten av mars. Skulle jeg hatt nå, hadde jeg kanskje tenkt annerledes... Så når neste vinter kommer, bruker jeg nok uansett sportsvogna.

Skrevet

Takk for svar :)

Vi bor i hus, og har inngang på bakkenivå, så har ikke noe at jeg må bære den opp trapper. Vet dere om det er stor forskjell på størrelsen på bagene på duo/kombi?

Huff, ikke lett dette valget. Ser liksom fordeler med begge! Skulle ønske jeg fikk til å bestemme meg..

Skrevet

Fant disse målene i et forum, men vet ikke om de stemmer (regner med "brio combi" også gjelder Brio Happy):

brio happy: 74x32

brio combi: 74x28

Jeg har samme dilemma selv - babyen kommer i slutten av mai, og bagperioden er vel nærmest over når vinteren kommer? I motsatt fall må jeg ha en stor og romslig bag, og da utgår vel Kombi? Stemmer det at bredden er viktigere enn høyden, som jeg har lest flere steder?

Håper noen har gode råd!

Skrevet

Kan ikke svare deg på om bredden er viktigere enn høyden, da jeg ikke har noe erfaring. Selv har jeg termin i februar, så for meg er vel hvertfall bagtiden over når vinteren kommer igjen! Lurer på å gå for kombi, men er så få butikker så har den inne, så får liksom ikke sett hvordan den ser ut!!

Skrevet

Jeg mener bredden er viktigere enn lengden. Det er det jeg har opplevd, det blir for trangt for babyen, ikke for kort i lengden. Men husk, vi mødre er gjerne opptatt av dette med romslig bag. Men til syvende og sist så viser det seg at mange babyer ikke trives så lenge i bag, de vil opp og se. Alle mine har ved 5 mndrs alder vært så sinte og sure i bagen, at vi har måttet gå over til sportsdel, hvor barnet viser seg å stortrives!

Skrevet

Hvis ikke det har skjedd endringer med Brio Happy i det siste, så er vel det bare en duovogn? Tror ikke mykbagen til brio passer i den, men mulig jeg tar feil.

Vi har hvertfall hatt den som duovogn og har vært veldig fornøyd med den. Vi har kunnet trille vogna inn i gangen til vanlig, men når vi har vært andre steder hvor det ikke er mulig, så har det vært veldig greit å kunne klikke av bagen lett og bære den med seg i bærestroppene.

Bagen brukte vi til han var ca5mnd, da var det trangt midt på vinteren med pose i. Han lå like fint i sportsdelen som i bagen da, for den er også veldig lun, så selvom jeg var opptatt av at bagen skulle være stor på forhånd, så syns jeg ikke det egentlig var så viktig likevel og hvis jeg skulle hatt ny bagvogn denne gangen, så hadde jeg ikke hatt noe behov for en vogn med større bag nå.

Skrevet

Nå får du happy som duo og kombi (2010 mod).

Skrevet

Ja, de nye modellene kan en velge. Kjekt med valg, men gjør det vanskeligere.. hehe.. Ser at det er få butikker som har kombi inne, men er vel mulig å bestille. Problemet er bare at en ikke fåt sett helt hvordan de ser ut!

Men hva sier dere, duo eller kombi? og hvis en velger kombi, mykbag eller hard bag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...