Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et kanskje litt rart spørsmål som plutselig dukket opp:

Lillegutt gulper nå mer enn før, og ofte når jeg legger han over skulderen min for å rape han under og etter måltidet. (Banker han lett i baken og stryker han litt bestemt over ryggen.) Gjør jeg det feil da? Eller gulper deres babyer også når dere raper dem?

Synes det er kjedelig at han gulper, og lurer på om jeg derfor bør la være og prøve å rape han rett etter et måltid på denne måten... Hvordan "raper" dere babyene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini både gulper og ikke gulper under rapinga. Kommer litt ant på hvordan dag han har. Jeg legger han på brystet, banker han lett i baken å stryker på ryggen. Ganske samme som deg. Men di gangene han ikke har rapet etter måltidet gulper han utrolig mye mer enn til vanlig. Raper han godt etter måltidet er det mulig å gå helt til neste uten en eneste antydning til gulp. Tror ikke du bør slutte å rape, resultatet kan nok bli heller dårlig av det, men kansje han ikke trenger den rapen midt i? Hvis han ikke plagest med lufta er det jo unødvendig.

Skrevet

Jeg gjør det på samme måte som deg, Romeren. Men nå er nok jeg "heldig" som har en liten prins som neste ikke gulper. Det kan gå dager mellom hver gang han gulper. Du gjør nok ikke noe feil. Det er bare sånn at noen gulper mer enn andre.

Skrevet

Jenta mi begynte plutselig å gulpe helt vanvittig. Fant da ut at hun hadde overspist noe helt voldsomt fordi hun brukte meg som smokk lenge etter at hun egentlig hadde fått nok mat. Da fikk vi henne omsider til å begynne med smokk, pluss at jeg begynte å ta korte pauser når jeg ammet henne, for å rape eller bare for å få ned tempoet på spisingen litt. Fra den dagen hun begynnte å ta smokken har hun nesten ikke gulpet, bare bittelitt, en teskje eller så i blandt. Somregel kommer det i forbindelse med raping. Det er helt vanlig, og har å gjøre med at lukkemusklaturen i magen ikke er helt moden enda.

Vet iallefall at jenta mi får ganske vondt i magen om hun ikke får opp luften, så ville nok ikke sluttet med rapingen, heller prøvd å se om han spiser for mye dersom det er mye som kommer opp igjen.

Skrevet

Har hatt samme problem jeg også. Men var på 6-ukers kontroll mandagen som var, og da sa legen at jeg burde ta pauser under spisingen.. gulper litt innimellom.. men hatt tørr seng siden mandag.. så hjelper litt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...