Gå til innhold

nedsatt hørsel og ci implantat

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei hei.

Her hos oss så er det vel i verstefall 60 Db hørselstap, men vi har ikke vært på utredning enda.

Har dere brukt sånn høre aperat på bånd?

Har dere visst det hele tiden at han hadde dårlig hørsel?

Sønnen min har øreatresi.

Det vil si manglende eller veldig trang øregang.

Send meg gjerne PM om du vil.

• 2 uker senere...

Hei hei,

Vi har to barn med medfødt hørseltap, jente på snart 7 år (fekk ikke hørapparat før ho va 3,5 år, å hadde ikke mye språk da) fungere veldi gott med høyrapparat nå. Guten vår blir 3 år nå i mai å han har akkurat fått time til operasjon av CI. Fekk høyrapparat når han va 7 mnd, men har et syndrom som heter Pendredssyndrom, vilket gir døvhet. Vi fekk vite om døvheten og syndromet etter CI utredning på Rikshospitalet. Va jo et lite sjokk, men vi ante jo det da han til tross for høyrapparat bruk ikke utv mer språk. Har blitt døv på sitt høgre øyre og er svært tunghørt på venstre. Han har idag ikke noe særli språk, mest lyd og tegn til tale.

Vi er veldi spente på denne CI operasjonen, og kjenner at man grur gler seg litt.

Hører gjerne ifra dere her inne, so kan vi følge kvarandre litt og gi tips, råd og støtte.

Nilam. :)

• 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Hei. Jenta vår er 5 mnd og fått påvist 70-80 db på ene øret, 40-50 på andre. Driver med høreapparat-tilpasning nå. Vi bor i Trondheim. Ønsker også kontakt med andre foreldre. Du/dere kan jo skrive e-post adressen så kan jeg sende mail?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...