Studine mevik Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Når gikk dere over til en lur på dagen? Det virker på gutten min som om det begynner å bli på tide. Plutselig nektet han å sove når det var på tide med første lur og når han endelig sovna så sov han kun 30min. Som regel har han pleid å sove 1-2timer og da våkner han til neste måltid. Han var ikke sulten da han våknet etter 30min, så var nok ikke det han våknet av. Ettermiddagsluren går som den pleier, men han våkner nå litt senere fra denne luren, sikkert for å ta igjen den søvnen som mangler fra formiddagsluren. Det har også vært et par kvelder som han har brukt litt lenger tid på å sovne enn han pleier og det har tidligere vært tegn på at da er det på tide å kutte ut en lur. Jeg synes kanskje han er litt liten til å bare ha en lur i løpet av dagen når han ikke er fullt 7mnd ennå. Blir 7mnd til fredag. Synspunkter??????
Ranni Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Hei! Jeg synes det høres veldig tidlig ut å begynne med bare en lur. kanskje det bare er en periode? Trollet har endret rytme på dagsovinga mange, mange ganger og noen ganger bare sovet en halvtime der han uka før sov to timer. Jeg ville sett an og lagt ham når han virker trøtt, ikke prøvd å "presse" ham til bare en lur. Kanskje sover han lang morgen lur snart igjen?
Gulljente+gullgutt Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Helt enig med Ranni. Sikkert en periode. Jenta vår har vært slik i et par perioder, men det går over. Nå er hun 11 mnd og sover fortsatt sine 2 lurer, men vi vekker henne kl 16 fra siste lur, ellers sovner hun ikke i 7 tiden på kvelden.
MissB&babyM Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Vi hadde det nesten som deg,så jeg hadde prøvd å sett. Min gutt var vel litt over 8 måneder da vi startet med en lur,han trenger lite søvn og ville ikke sove om kvelden. Nå sover han ca 2 timer eller mer på formiddagen.Men hvis han våkner etter 1 time eller mindre,må han sove litt på ettermiddagen i 15 min ca. Jeg bare ser det ann egentlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå