Nadia88 Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Hei alle dere der ute. Jeg er en jente på 21 år, er i fast forhold og vi har snakket veldig mye i det siste om å få barn, men har kommet frem til at vi skal vente til jeg har gått ut prøvetiden i den nye jobben min før vi prøver skikkelig. Vi bor en 4 timers kjøretur unna foreldrene våre, så nå i jula var vi jo hjemme å feiret sammen med dem. Som sikkert mange vet, er det ikke så lett å holde styr på p-piller og sånt når man ikke er hjemme i sin daglige rutine og rytme. Dette endte med at jeg på en hel uke ikke tok p-pillene. Samboeren min spurte meg stadig vekk om hvordan det gikk med pillene, og jeg svarte at det gikk greit, men ble til slutt lei av alt "maset" hans, og vi hadde en kjempekrangel der han til slutt fant ut at han måtte slutte å spørre, sånn at i allefall jeg, følte at han stolte nok på meg. (At jeg kunne ta de uten at han måtte minne meg på dem hele tiden.) Etter den krangelen tok jeg heller ikke pillene på mange dager. Etter at vi kom hjem har jeg derimot begynt igjen. Jeg har innerst inne egentlig ikke noe lyst til å ta p-pillene i det hele tatt, men vet at det fornuftige er å fortsette. Har ikke noe lyst å være fornuftig jeg!! Det som er litt tingen her er at jeg går rundt å føler meg kvalm, trøtt og sliten stort sett hele tiden, men har skyldt det på lite søvn, dårlig døgnrytme og at jeg ikke spiser så mye for tiden, men har dårlig samvittighet ovenfor samboeren min for at jeg egentlig håper at jeg er gravid allerede nå. Bør jeg kanskje si det til ham? Eller vente å se om mensen kommer? Den er forventet om 6 dager.... Beklager at innlegget ble så langt, men har ikke snakket med NOEN om dette og følte for å få det ut
Hvitkløver2020 Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Godt å få det ut ja!! Hadde venta litt jeg da til Mens dagen kom...er du gravid så blir han sikkert glad eller så må dere finne ut hva dere skal gjøre.. Men når jeg sitter her å skriver så tror jeg kansje at jeg hadde sagt til han at pillen ikke ble tatt når de skulle...prate om det er vel det beste kansje...? om han IKKE vil ha barn med deg og han er ung, er det lett for han å stikke når magen din vokser og da står du der alene...det er ikke ett høyt ønske!!! Du har jo ikke sååå dårlig tid!! 21 år... men skjønner deg jo; jeg var 21 år med første mann og 23 med nr 2. Lykke til=)
Millies Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Jeg synes du bør si det til ham. Han har etter min mening rett til å få vite at du ikke har tatt pillene dine. Kanskje grunnen til at han spurte deg hele tiden er fordi han er redd for konsekvensene det kan føre til å ha sex uten prevensjon...? Det er nok greit at dere blir enige begge to om at du slutter på pillene eller går over på annen prevensjon hvis han ikke er klar for å få barn. Er litt dumt hvis bare en av dere (du) vil ha barn og ikke han. Ta dere en prat der dere finner ut av ting så slipper du å ha dårlig samvittighet også! Lykke til!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 JEG hadde sagt det men det er JEG. og mener at han hadde nok likt å høre det nå fremfor senere. og det blir bare verre å høre sannheten senere.... Og han kommer nok til å bli uhyre glad hvis det ender med at du er gravid nå.... Jeg er selv 24 og har en gutt på 3 år så jeg var 21 år når jeg fikk min første, så jeg skjønner at du er klar. Men dere må være enige om det.At han også er klar for det. Ellers blir det nok tøft for dere om du skulle være gravid nå og han ikke ønsker det.... men krysser fingrene for deg og gjør det du føler er riktig.... det er det beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå