Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Til alle dere gravide røykere som ønsker å slutte å røyke: dere klarer det! Jeg har jort det selv og vet at det krever litt selvdisiplin og en god porsjon stahet, men dere klarer det! Prøv og ikke gjøre det til en kjempesak, men bare bestem dere for at dette skal jeg klare! Selv tenkte jeg hele tiden at dette var noe jeg gjorde for barnet mitt- ikke for meg selv og ikke for min egen samvittighet. Jeg kunne ta en røyk og late som det ikke gjorde noe, men det ville igrunnen bare være å lure meg selv... slik klarte jeg å la være. Selv om jeg stakk hodet i sanden og "latet som" at den ene røyken ikke var farlig ville jo barnet mitt få den nikotinen gjennom blodet sitt- med alt det fører med seg. Jeg ville ikke merke noe til det, men det ville barnet mitt! Hver gang jeg fikk lyst på røyk (VIRKELIG lyst på røyk) så jeg for meg det lille fosteret som måtte bruke energi på å få giften ut av kroppen, energi det skulle brukt på å vokse og utvikle seg. De små organene som måtte kjempe med denne giften. Oksygenopptaket til den lille kroppen som ble dårligere fordi jeg ikke greide la være å ta den røyken, - Oksygen den lille hjernen skulle bruke til å utvikle seg. På denne måten klarte jeg å la være. Den røyken, de 10 minuttene var ikke verdt det! Dette er ikke ment som skremsel eller for å gi noen dårlig samvittighet. Dette er bare mine erfaringer som jeg håper kan hjelpe andre som gjerne VIL slutte. Lykke til! DERE KLARER DET!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå