Kiss 78 Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Noen som har erfaringer fra denne barnehagen? Positive eller negative? Spør fordi vi har fått tilbud om plass der.
Blixen*** Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Hei, jeg har dattern min der. Hun har gått der siden november, og vi er veldig fornøyde. Hun stortrives der, de som jobber der er veldig flinke og søte. De synger, og koser mye med de for å si det sånn:) Fikk høre av en nabo som jobber i oslo kommune- som igjen hadde snakket med en som reiser rundt å observerer og vurderer barnehager at Barnas Hus hadde fått gode skusmål, og at den var veldig pedagogisk riktig. De har musikkrom, gymsal og baderom som er veldig stas! Det er mange avdelinger, men de åpner dørene i etasjen slik at alle barna kan løpe hvor de vil, og leke med hvem de vil. Men det virker som de har full kontroll, de vet ihvertfall alltid hvor hun er når jeg kommer for å hente. Så er det felles frokost for alle de som kommer tidlig mellom halv åtte og åtte. Kjenner også andre som har barn der, de er også veldig fornøyde. Vi har ikke opplevd noe negativt så langt. Hadde vært morsomt å høre fra flere som har barn der, hva de syntes...?
Kiss 78 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2010 Hei og takk for svar. Hørtes jo lovende ut dette. Hvor gammel er datteren din da? Litt usiker på hvorden den åpne løsningen kommer til å fungere for de aller minste. Vår datter er nemlig bare 1 år. Men vi får ta en tur for å se en dag.
Blixen*** Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Hun er snart 14 mnd, født i november 08. Den åpne løsningen funker veldig bra, og det er kun i korte perioder de åpner alle dørene. Hele etasjen er full av småttiser. De store barna går i andre og tredje etasje. Har mer inntrykk av at de i avdelingen deler seg opp og tar med seg en gjeng ned i gymsalen, mens noen sitter igjen og tegner osv.. Det er 14 stykker på hennes avdeling, og det er vel den største der. Har du fått vite hvilken avdeling hun har fått plass på?
Kiss 78 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2010 Ok, jevngamle da. Vår er født i desember. Nei, har ikke fått vite hvilken avdeling hun har fått plass, men ble veldig positiv nå. Skal se at våre to søte små blir venninner etterhvert;-)
Blixen*** Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Så gøy, du får ta deg en tur å titte. Ikke bli overasket over at det ser ut som det er lite leker der, for det er det virkelig ikke:) De bare så gode på å rydde der tror jeg. Det virker som det blir ryddet og vasket der to ganger om dagen Jeg jobber både tidlig og sent, så henter og leverer på alle mulig tider. Noen ganger når jeg kommer så vasser jeg i leker, og elleville tilstander (i positiv forstand), og andre ganger så kommer jeg midt soveperioden, og da er det helt strøkent der, og vaksepersonell i full gang. Barna sover ikke ute i denne barnehagen, de har et soverom på avdelingen hvor alle har hver sin madrass og dyne. Jeg hadde aldri det skulle funke med snuppa. Hun sover så lett, men hun sover som en stein og leeenge:) Det tok de ca 1 uke å venne henne til det. Da sov en av de ansatte ved siden av henne, strøk henne på hodet og sang. Nå sovner hun bare hun legger seg ned! Rart det der.. Klart de blir venniner;) Det er så utrolig mange søte små der, gled deg til å hilse på. Snuppelure sin avd. heter Mølla! Kanskje vi sees:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå