Frk Fjong Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Jeg er nå i slutten av uke 9, og kvalmen har mer eller mindre gitt seg... HURRA!!! MEn..... matlysten er for å si det mildt, ikke akkuratt på topp. Ikke har jeg lyst på noe som helt pålegg, og middag er bare pyton om dagen. Ikke så mye energi å hente med å spise 3-4 tørre kjeks (med eller uten smør...) og noen biter gulerot før en går på jobb akkuratt...
Knøtte85 Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Enig med deg.. Jeg spiser appelsiner og chips.. Er 12+3 og matlysten er like dårlig enda! :-( Får ned ristede skiver med brunost av og til, og smørbrød med hvitost av og til.. Men ellers ingenting annet enn appelsiner og chips! :-(
Corneliuss Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Rista loff - helst med banan og Brelett. Men kan til nød spise Norvegia eller kokt skinke (uten slintrer dvs den dyreste til Gilde). Klarte også leverpostei i jula (men ikke mer) Appelsinjuice - må være premium fra TINE Kornmo (et par før jeg klarer å komme ut av senga) Boller fra Deli de Luca uten rosin - 20 sek i mikro med Brelett og Norvegia eller bare som de er Thats it basically...
maja-77 Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Jeg spiser alt! Alt jeg kommer over!! Håper det gir seg, hvis ikke kan jeg bli veldig stor etterhvert
Frøken E Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Ristet brød med brunost går av og til lett ned om morgenen....er jeg veldig kvalm eller liten matlyst presser jeg nedpå to-tre ritzkjeks og litt vann. Da kommer matlysten litt mer og da er det gjerne lyst knekkebrød med salami og agurk eller ferskt brød med vanllig hvitost og paprika. Jeg er også tilhenger av Permium-juicen.... Tropicana er enda bedre men mye dyrere...
endelig en spire på vei.. Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 godt å se det er flere som meg... levdee på tørt brød og solo hele jula, nå kan jeg strekke meg til knekkebrød med brunost eller greddost. lever på gul powerade, får ikke ned noe annen drikke.Middag kan jeg bare glemme, prøver litt da slik at de to andre ungene ikke lurer altfor mye. Men kan vi spise salami?
jajamen Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Jeg spiser salami. Gidder ikke slt dette hysteriet med ting som liksom er farlig. Vi bor i Norge, et land som er helt nazi med tanke på kvalitet på mat. Brød med salami og agurk er det eneste i tillegg til kaviar jeg får i meg også... Har født 3 barn tidligere på 90-tallet, hørte ikke noe slik da, og jeg fikk tre normale unger. hehe Tror faktisk man får i seg mere drit ved å stå å vente på bussen, gå i et parkeringshus, drukne seg selv i hårspray og parfymer eller stå på hodet i vaskemidler og kjemikalier enn å spise ei brødskive med salami! Gud...
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Hei! Jeg er 12 uker på tirsdag - og begynner å bli sånn passe "normal" i matveien nå ) Uke 6,7 og 8 var helt umulige.. orket INGENTING. Tvang i meg tørre knekkebrød og vann.. Æsj! Uke 9 og 10 (julen) var bedre.. Spiste knekkebrød med salami (var det eneste pålegget jeg orket tanken på) Og klarte fint å spise div. middager - untatt RIBBE! hehe.. Uke 11 og 12 har vært ganske bra! Fått dilla på Provence leverpostei og Provence skinke.. (??) Og har mer eller mindre fått det meste av matlyst tilbake ;o) Jippi... Lykke til alle sammen!
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 .... spiser alt jeg får servert av midda ... :-D Men frokost går i knekkebrød og vann... baguett m jordbær... Her en dag hadde jeg plutseli lyst på majones... nystekt baguett m majones... va så godt at :-) ... eplejuice erstatter vann innimellom... Liker ikke alle luktene i kjøleskapet... brekker meg ... hadde et raid inni der like etter jul og kasta all verdens med rester... mannen min liker masse m krydder og lukter.. æsj... fysj... blir kvalm av å tenke på det.. jeg kan jo ikke nekte han å spise... men har lyst til tider.. lykke til med alle måltider jenter... ethvert kan være en kamp i seg selv :-) Spiser dere laks og ørrett? Fra frysedisken?? jeg har lyst på, men latt være til nå.. hm.. lurer på om d blir midda i morgen...
MizzaM Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Er i uke 7+3 og spiser ALT...ALT, sa jeg;)! Hjelp;)!
missgs *OVERTID* Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Laks og ørret spiser jeg ja, senest igår kveld spiste jeg laksefilet (m/sitron og pepper) fra Findus tror jeg det er Jeg sliter også en del med lukter og slikt for tiden, selv de jeg likte tidligere kan frembringe kvalme nå :/ Håper virkelig det går over snart, begynner på uke 11 på tirsdag, så forhåpentligvis roer det seg snart. Spiser gjerne rugsprø med brunost og litt syltetøy til frokost, evt ristet brød. Ellers går det en del i appelsiner og frukt, det går utrolig nok ned på høykant - gjerne med litt yoghurt ved siden av. Ellers har jeg funnet ut at litt lys sjokolademelk hjelper mot kvalmen, tro det eller ei hehe Ellers smaker det beste med litt salte ting til middag, hjemmelaget grønnsaksuppe er en vinner for alle her Lykke til jenter! Krysser fingrene for at vi slipper unna kvalmen snart
Frk Fjong Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2010 Tusen takk! Supert med noen innspill fra dere, og godt å se at det ikke bare eg jeg som nesten ikke spiser lengre! Kanskje noen av dere missforstod meg litt, at det var vanskelig å spise, fordi vi ikke skal spise ditt og datt!? Men det der ikke tilfellet her i alle fall.. Jeg tenker ikke noe særlig over det, men er heller ikke så begeistret for røkt laks, eller de verste ostene.. Jeg spiser det jeg har lyst på, men problemet er at jeg så absolutt ikke har lyst på noe.. Men NOE må man jo spise.. Hva skjedde med En sunn og frisk livsstil liksom!? Ristet brød skal testes ut en dag. For ferskt brød, og i alle fall tørre brødskiver, funker IKKE lenger.. Det går til nøds ned et rundstykke.. Kapteinkjeks med smør derimot... Det går ned.. hehe..
EleResa Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Rista brød med gulost eller peanøttsmør er ok. Havregryn med banan og melk går. Ellers så frister salt lakris og surt godteri :)a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå