Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 fødte for ca ei uke siden...blør ikke så masse til vanlig, men det nesten renner utav meg der nede når jeg ammer....kjenner det veldig godt, og er redd for å reise meg opp etterpå...er dette normalt? og småen er ikke så flink til å gape skikkelig, hun suger heller til seg nippelen som om den var spaggetti...har prøvd å få henen til å gape bedre, men nytter ikke, hun bare sklir ned på tuppen igjen...noen tips? for er ikke så behagelig i lengden...
_Løvemamma_ Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Når du ammer så utløses hormoner som bla får livmoren til å trekke seg sammen. Så om det har samlet seg litt blod der, så er det helt naturlig at det kommer ut når du ammer. Jeg merket også det i begynnelsen, men det gikk over en gang i løpet av den andre uken, iallefall den følelsen av at det rener. Om du stryker henne under haken så kan det få henne til å åpne munnen. For at hun skal holde taket, å ikke skli ut på tuppen, så kan det hjelpe å bruke en hånd til å forme brystet litt mer etter munnen hennes, et stort, rundt bryst kan være litt vanskelig å holde tak i med en bitteliten munn. Står mer om det på ammehjelpen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå