Gå til innhold

hjelp!har syke smerter!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk for en halvtime siden helt syke smerter på venstre siden av magen, den stråler ned i lysken og gjør at jeg nesten må spy, samt at jeg fryser mye nå. Har ikke hatt problemer med kvalme tidligere. Er nå 5+4 på vei. Livredd for at det er graviditet utenfor livmor... Noen som vet noe? Opplevd det og vet hvordan det føles? Kan det være luft? Sorry detaljene, men har treg mage nå også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også få sånne strålesmerter hvis jeg er litt "forstoppet", men jeg kan jo ikke si at det er det samme som du har.

Hvis du er bekymret og det ikke stopper og gjør veldig vondt,kan du jo ta en tlf og få sjekket det...

Skrevet

Hei du!

Høres ut som du har ligamenter som strekker seg. Jeg hadde det på samme måte i mitt første svangerskap (venter nå nr 2. Hjelp! =O)). Var veldig mye plaget med det - og gjorde vondt litt av og på nesten hele første svangerskap (varte ikke i dagesvis altså men varte en liten stund og så kom det og gikk litt). Var værst på begynnelsen og slutten.

Skrevet

håper det er ligamentsmerter da. Blør jo ikke enda hvertfall.... Men nå har smertene vært konstant hele kvelden, kjennes som det svir og verker ved siden av livmor, kanskje eggstokk... Uff :( håper det går over snart hvis ikke blir det å ringe til lege! Er maks heldig å sitter på ei hytte med et kvarter å gå for å komme til bilen også... Hehe. Takker for svarene :)

Skrevet

Hei, hvordan går det med deg? Vi er forresten akkurat like langt på vei;)

Har nettopp opplevd exu, og det hørtes dessverre skremmende kjent ut! Ikke for å uroe deg altså, men siden du spør...

Håper det går bedre idag med deg. Men siden jeg har opplevd det selv, og vet hvor ille det kan gå, så råder jeg deg til å oppsøke lege eller gynekolog på mandag, hvis du er engstelig og usikker..!

Når det er sagt så er det ganske normalt å ha vondt i underlivet disse første ukene, og for så vidt hele svangerskapet. Mye som skjer, som skal strekkes og vokse. Ganske rart at vi tilslutt har plass til en baby på +/- 4 kg!

Skrevet

Tusen takk for svar damer!

I går kveld ble det så ille at det bar rett på legevakten, fikk en innvendig ultralyd, der gyn. muligens kunne se et hjerte men han trodde også det kunne være min egen puls han så. Fant så noe som lignet på et sv.skap utenfor livmor i min v.eggleder, men kunne heller ikke si dette sikkert, men bekreftet at han hadde sterke mistanker.

Smertene varer å varer, det kniper svir og stråler og jeg ligger og vrir meg, og legene kan ikke gjøre noe, for det er rett og slett for tidlig. Er visstnok bare 5+2 i følge legen, så føler jeg bare ligger her å venter på at jeg skal besvime av smerter eller få en blødning...ganske fælt egentlig.

MEN! Legene her skal ha all ros, de er kjempeflinke, og min andre gyn. på sjukhuset ringte meg i dag, siden den andre hadde tatt kontakt med henne, så om jeg ikke blir verre og må inn i dag, skal jeg komme i morgen tidlig som 1.pri på sjukehuset :)

Vil jo så gjerne ha barn, og håper jo nå på at det er to egg, et i livmoren og et som har satt seg fast i egglederen...haha..det hadde vært no!

Får ta 1gr paracet daglig for å holde smertene litt i sjakk, tårene triller når det er lite smertestillende i kroppen....håper ting går fort unna nå, for smertene begynner å bli irriterende...samt at ventetiden er uutholdelig, selv om jeg er innstilt på at det er en ex.u på gang.

Ble bedt om å komme fastende i morgen, så de har det nok i tankene at jeg må inn å operere...

Dette ble langt, men godt å lette litt på trykket!

Takk for at dere finnes her!

Skrevet

Hei!

Uff, kjære deg, hadde et håp om at det hadde gitt seg... Men bra at du kom deg til legevakten. Tok de blodprøve av deg?

Som sagt, de smertene høres skremmende kjent ut. Krysser fingra for at alt er ok imorgen!!!!

Likevel, følg med på kroppen. Dra til legevakta igjen om du blir svimmel og slapp, vondt ved venstre skulder, oppblåst i magen og uholdelige smerter (mulig sirkulasjonssvikt og indre blødninger). Hos meg hjalp ikke smertestillende, ikke engang morfin..

Masse lykke til, tenker på deg!

Håper du får se et lite bankende hjerte imorgen:)

Skrevet

masse lykke til i morgen...krysser fingrene for deg:)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...