J.Louise Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Hei=) Jeg er en jente på 18 som blit 19 i juni, og har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og vil beholde. Tok abort i høst og har på merkelig vis blitt gravid igjen til tross for prevensjon og tar ikke abort en gang til. Jeg kjenner ingen andre i samme situasjon, så har ingen å snakke om dette med. Har foreløpig ikke fortalt det til andre enn kjæresten min, som er med. Men han blir jo sprø om det bare blir han jeg skal kunne snakke med om alt mulig ganske mye av tiden Siden det naturlig tar opp ganske mye av tankene mine for tiden.. Hvis det er noen flere i samme sitasjon som kunne tenke seg noen å snakke med, så kanskje vi kunne utvekslet e-post adr. i første omgang?=) Mvh
Babyboy<3 Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 heiheii! jeg er 21 år fra oslo.. bor på grunerløkka.. Skjønnte det sånn at det ikke var planlagt fra din side? for det var det ikke fra min side heller.. så når jeg ble gravid var det er sjokk for meg og mannen min.. vi har vært sammen i 6 år, og jeg/vi har aldri brukt prevensjon mer eller mindre, så jeg har aldri blitt gravid. Jeg er nå 7 mnd på vei, har termin 5 mars,men skal ta keisersnitt 22 februar.. Jeg hadde masse spørsmål,og var veldig usikker på ting den første tiden.. men en ting kan jeg si deg, du leser sikkert på nettet om alt mulig ang. graviditet, men ikke ta dette så innpå deg.. det står så mye på nettet,som er så overdrivende.. når har du termin forresten? skulle gjerne utvekslet e-post,men for tiden er den nede pga. masse tull.. er det noe du lurer på så bare spørr i vei, jeg har ikke all erfaring, men har skjønnt mye disse mnd..
J.Louise Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2010 Da bor du muligens ikke så langt unna meg, jeg bor på st. hanshaugen, men det blir nærmere akerselva, dvs nærmere bydel Grunerløkka. Nei det var ikke helt meningen å bli gravid igjen nei. Jeg gikk på to forskjellige p-piller etter hverandre etter aborten, fordi jeg ikke tålte den ene, så gikk over til den andre, men endte opp med å reagere negativt på begge (migrenesymptomer etc) så gikk kanskje to-tre uker uten for å få ny time hos fastlege etter juleferien for å få utskrevet noe nytt, og siden det tok tre år uten prevensjon å bli gravid sist så regnet jeg med at sannsynligheten var temmelig liten for å rekke å bli gravid igjen på den tiden. Men det ble jeg altså, så da har man jo litt skyld i det selv, men det var ikke akkurat planlagt heller. Jeg vet ikke helt når jeg har termin. En gang i August-September. Fant dette ut på tirsdag, og skal dra sammen med kjæresten til legen på mandag, så dette er rimelig nytt! Jeg rakk å få gravid-symptomer sist gang før jeg tok abort, og jeg var rimelig dårlig. Det var først da jeg kom i 5. uke, og jeg vet ikke engang om jeg er så langt nå. Har vel lest meg til rimelig mye allerede om graviditet, men det er vel en god del man må oppleve også før man vet helt hva det dreier seg om. Det fysiologiske er vel kanskje ikke det jeg er mest bekymret for, men tanken på å gå inn i en "ny dimensjon", haha. Det blir jo en litt annen livsstil, for å si det sånn. Man tenker annerledes. Det er vel de tankene jeg på en eller annen måte er alene om å ha siden jeg ikke kjenner noen andre som er i samme situasjon. Har ei venninne i Drammen med en sønn på 3, men hun får jeg ikke så ofte se. Du kan kanskje sende meg en melding, går vel an å sende privatmeldinger her hvis jeg har forstått det riktig, om en e-postadr. hvis netter er oppe og står igjen hvis du vil?=)
Ylva- Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Hadde det ikke vært hyggelig å få til et treff i Oslo? Jeg er 19 år, og gravid med mitt første. Venter en liten gutt 21. feruar. Gleder meg helt utrolig mye, men det er mye man lurer på (i hvertfall er det mye jeg lurer på/tenker på). Hadde vært koselig å møte andre i samme situasjon. Jobber ikke så mye om dagen, så tid har jeg ihvertfall nok av
Tine89 Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Hei, jeg er 20, blir 21 i mars. Har også nettop funnet ut at jeg er gravid og har termin i august en gang:) Har også tatt abort før og vil ikke gjøre det igjen. Bor på majorstuen med samboeren min:) Send meg en melding på inboks, vi er vel ca like langt på vei:)
litengutt-april2010:) Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Hadde vært hyggelig med et treff ja Flere som er med på det? Blir 21 år i mars og er gravid med en liten gutt som kommer rundt 9 april. Bor på Majorstuen med samboeren min og hunden vår
ch88 Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Jeg er også med på treff:) Har en liten jente på 2 mnd, jeg selv er 21. [email protected] Har msn:)
joggetur Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Jeg postet det også i en annen tråd, men jeg er 20 og venter min første og laget en gruppe på facebook for de som en interesserte. Unge mødre i Oslo kalte jeg den. http://www.facebook.com/group.php?gid=283433507162#/group.php?gid=283433507162&ref=ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå