Gå til innhold

Hva tar dere i tillegg til omega 3?

Anbefalte innlegg

Jeg tok nycomeds gravid en liten stund over i 2. trimester, men nå tar jeg bare 2 kapsler omega 3. Jeg har lest at man ikke skal ta så mye a og e-vit og da jeg tok gravid tilskuddene tok jeg bare en kapsel omega 3. Men nå tar jeg ingenting i tillegg.. hva tar dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141245575-hva-tar-dere-i-tillegg-til-omega-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar bare to trankapsler daglig (ihvertfall når jeg husker på det :o) Ellers ingenting, tok folat frem til 14 uke.

Så lenge jeg spiser sunt og variert er jeg sikker på at det skulle rekke til at både jeg og den lille får det vi trenger :o)

Tar omega3 komplett, som også inneholder vitaminer (inkl folat), antioksidanter og kalsium. Kjøpte og fikk det anbefalt på apoteket. To kapsler om dagen. Satser på at det er greit. Ellers er det vel aller viktigst å spise variert, og putte i seg litt frukt og grønt.

Annonse

For babyen sin del trenger man ikke ta annet enn Omega 3 (og folat i 1.tri), babyen "stjeler" morens vitaminer og får i seg det den skal. Så det er hvis man føler seg slapp, blir lett forkjøla o.l. man bør ta tilskudd for sin egen del, babyen får uansett i seg det den skal.

Men det jeg lurer på, er til dere som tar ekstra tilskudd av magnesium mot leggkramper, hvor mye tar dere? Spes. hvis dere tar multivitamin inkl magnesium i tillegg? Jeg har nemlig lest at for mye magnesium kan føre til diare, og det stemmer på meg... Men hvis jeg ikke tar det kommer leggkrampene tilbake... Sukk...

Legen min sa at jeg skulle kun ta ren folsyre. og så tar jeg kalsium pga jeg ikke liker melk. folsyre skulle tas til uke 24. Sa jeg tok omega 3 osv men legen sa det overhodet ikke var nødvendig hvis jeg spiste variert og litt fisk på maten av og til. Omega 3 var fortsatt ikke forsket nok rundt, anbefalte meg ikke å ta det mer eller kosttilskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...