Gå til innhold

dere som har en baby på ca 2 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte får han/hun mat i løpet av dagen og natten nå, og gir du mm eller mme?? I tillegg lurer jeg på hvor mye de sover på dagtid. Har dere fått faste rutiner rundt dette med legging osv..????????

Jeg gir mat ca hver 3-4 time hele døgnet, også natten. Får henne ikke til å kutte litt ned, hun er skikkelig glupsk. Var ikke noe problem med første mann dette her, men hun her kunne jo spist en hel kamel. Jeg gir foresten mm.

På dagtid sover hun kanskje min før hun våkner igjen, slik holder hun på hele dagen. Kan nok skyldes litt uro fra 3 åringen her hjemme. derfor prøver jeg fra nå å legge henne inne på rommet i sengen sin der. Vi har ikke hatt noe faste rutiner ved legging om kvelden fordi hun skriker noe heise hele dagen. Hun kan holde på å grine til midnatt. men nå tenkte vi at vi skulle prøve å stelle henne samtidig som jeg steller 3 åringen. Så har vi henne oppe til rundy kvart over ti på kveden. Skifter bleie igjen og gir henne mat for så å legge henne i sengen. Kanskje det funker tilslutt.

og dere som gir morsmelk, gir dere barna deres alltid mat rett før dere legger dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Min gutt på 7 uker får mat hver andre eller tredje time på dagtid, siden han er så mye våken. Prøver å strekke det til 3 timer - det kommer an på hvor grinete han er... Her får han også bare morsmelk. Han er 6 kilo, og har dermed lagt på seg 2 kilo siden fødselen, så nok mat får han jo!

Legging på dagtid har vi ingen rutiner på: Prøver å få han til å sove om han virker trøtt og grinete. Har ikke helt lagt merke til om han har en søvnrytme om dagen enda... Om kvelden prøver vi å legge han rundt 22.00 enkelte ganger, men han sovner aldri før nærmere 24.00 uansett, når vi legger oss. Det har hendt at han har sovnet før den siste puppen, men som oftest får han den rundt 23.30, og så sover han til 5-6 om morgenen. Så pupp og soving igjen. Vi har lagt en varmeflaske i senga, og jeg lurer på om det hjelper. Han har i alle fall sovet godt de nettene etter at vi begynte å bruke den...

Skrevet

Hei!

Jeg har ei som er litt over 7 uker, hun legges mellom 7-8 hver dag, må løpe inn på rommet og roe henne ned, eller putte i smokk, hun sover dag til rundt 23-24 og får mat, etter vi har lagt henne i senge verken løfter vi henne eller snakker med henne noe som fungerer her.

På dagen har vi ikke noe rutiner, hun sover når hun vil og får mat ca vær 3-4 time. om natten er det hver 4-5 time. Vi gir kunn mme, har gitt henne bittelitt banan blandet med mme som hun synes er veldig godt og da ikke vil ha mme etterpå.. Synes det er så gøy å gi henne og se at hun liker det så får lyst til å gi henne mer, men holder med noen skjeer.

Skrevet

Hei!

Gutten min er 2 mnd og vi har det ganske likt som dere. Han legger seg stort sett en gang mellom 22.30-23.30 og spiser hver 3.time på natten. I 06.00 tiden er det vanskelig å få han til å sove igjen. Han virker rett og slett uvel. Så da står vi opp og han bæsjer og gulper masse. Også spiser han hver 4.time på dagen, da gjerne bare en pupp om gangen. Slitsomme greier dette her. Håper virkelig det snart blir mer søvn. I går sovnet han 20.30 og har vært oppe siden kl 04!!! Så for oss nytter det ikke å legge noe tidligere enn 22.30.

Sannsynligvis er han ikke sulten hver gang han våkner på natten. men det er så lett å gi puppen for da sovner han igjen. Jeg har prøvd å sove på annet rom men han våkner like ofte selv om han sover alene med far.... tar gjerne i mot tips for hvordan jeg kan få han til å sove mer på natten:) han er en stor gutt (7,5 kg) så trenger jo egentlig ikke nattmåltid i det hele tatt.

Ga han pulvermelk en periode han ble utredet for melkeproteinintoleranse, da sov han hele natten.

Og til deg over her, kan man gi banan når de er to mnd? Blir hun mer mett av dette?

Skrevet

Her legger vi snuppa ca kl.22, får pupp i halv ti tiden, å så er det stell og en liten etterpå sup med pupp på sengen. Så sover hun til 04-05, får pupp på nytt å så sover hun til ca. kl.09.

Får da dagens første pupp og sover som gjerne til kl.12. Så er det pupp på nytt, å så er hun ofte våken en periode.

Får pupp igjen i to halv tre tiden, for så å sove til halv fem ca. Sover som regel hele tiden mens vi spiser middag.

Så er hun våken en del på ettermiddagen, får mat i halv fem/fem tiden. å så igjen i syv tiden. Er mye våken på ettermiddagene/kvelden. Så er ganske trett når hun blir lagt i halv ti/ti tiden :D

Skrevet

Jeg ville ikke gitt banan så tidlig, da det er ikke er anbefalt... Tarmsystemet er visst ikke ordentlig utviklet til å tåle annet enn melk så tidlig, og hvis dere skal prøve med annet, så er velling et mye bedre alternativ såvidt jeg har forstått...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...