Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har begynt å sove godt på natten. Sover fra ca 24.00 til rundt 11-12 på dagen. Så er det mye våkentid... Vi er mye inne på grunn av kulda (og på grunn at det er nærmest umulig å gå ute med vogn for tida), men er det et tips å la han ligge i et kaldt rom? (Eller er han for liten for det enda??)

Bærer han av og til rundt for å få han til å sove, med varierende hell. Noen tips for å få slike små til å sove på dagen? (Og gjør det noe om de ikke sover så mye på dagtid??)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi slet med samme problem. Nå er hun 3 mnd og er fortsatt ikke superglad i sove på dagtid, men hun tar noen smådupper i ny og ned. I starten sovnet hun hvor enn det måtte være. Tilslutt ville hun ikke sove i verken seng eller vugge. Bare inntil puppen. Hun sov på biltur og på trilletur, men det sier seg selv at man ikke gidder å kjøre rundt hver gang hun skal sove. GIkk en trilletur eller to for å venne henne til å sove mer på dagtid, det funket til en viss grad.

Den siste måneden har vi tatt vogna med inn og trillet i jevn rytme over dørstokken. Det har funket ganske greit. Hun sover mye mer enn før ihvertfall.

Ellers sover hun fra midnatt til 12 neste dag,(inkl 2-3 måltider), så hun får ihvertfall sove på natten.

Tror vi skal være glad de sover på natten, i stedet for å ha våkenetter :P

Skrevet

synst det hørtes luksus ut jge å ha det slik som dere;) Min 3 åring har aldri såvet mye på nattaa, det er første nå de 2 siste mnd at hun av og til sover rundt. Hun har heller aldri sovet mye på dagtid når hun gjorde det.

jenta mi på 9 uker ser ut til å bli av samme sort. Såver lite på natta, vil ha mat, såver urolig inni mellom. På nattes tid nå såver hun fra 24.00 til 08.00 med 2 måltid mellom. Utenom dette våkner hun flere ganger mellom selve måltidene også, sliter med å få henne til å såvne.

på dagtid såver hun nesten ikke

Skrevet

Det er sant. Riktignok har han bare sovet slik de siste 4 nettene, men det kan se ut som om han har "forstått" dette med å sove om natta, og det er sååå deilig å få natta tilbake :) Her er det også 2-3 måltider i løpet av natta, men det er stort sett uproblematisk å legge han rett tilbake i senga etterpå. (Han blir liggende å kave en liten stund bare, avhengig av hvordan det er i magen hans... Men sover gjør han!) Så sover vi sammen utover dagen, og jeg har ikke noe dårlig samvittighet for det: Når det er sånt vær er det ikke stort annet å gjøre...

Han sover godt når vi er ute og går, så jeg gleder meg litt til det blir mildere i været igjen!

Skrevet

Vi har også fått det problemet. Gutten min er 7 uker og sov overalt i starten. Men ikke nå nei. Så han har vært mye våken på dagen og det resulterer jo i at han blir overtrøtt til slutt og da blir det bare skrikinga. Så jeg har begynt å tilpasse mine gjøremål til sovetia hans slik at han sover i bilen. Her hvor jeg bor har det vært alt for kaldt for vogn nå men jeg tror dagsovinga blir lettere når det blir værendes ute. For han sover greit i vogna, men ikke innendørs.....

Skrevet

Jeg hadde også dette problemet når han var ca 5-6 uker. Men så begynte jeg å legge han i vinterdressen hans for å få han til å sove på dagtid og det har fungert kjempefint!! Han slo seg alltid til ro når vi skulle ut i vogn så jeg visste han likte å ligge i vinterdressen. Ikke noe problem å få han til å sove nå! Jeg passer selvfølgelig på at han ikke har for mye tøy på seg inne i vinterdressen og legger han i et rom som ikke er så varmt. Har ikke muligheten til å trille han i vogn inne pga leilligheten vi bor i så denne løsningen fungerer veldig bra for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...