Gå til innhold

Hormonbehandling ved inseminasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det viktig med hormonbehandling ved inseminasjon? Leste på Storks nettsider at hormonbehandling er ikke nødvendig. Hva er deres erfaring?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ingen hormonbehandling.. Ble testet hos lege og gynekolog og de fant ut at jeg hadde gode sjanser til å bli gravid. Derfor var det heller ikke nødvendig med ekstra hormoner..

Ble gravid på første forsøk.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at alt vra bra men da jeg skulle ned på mitt 2. forsøk viste dt seg at jeg ikke hadde eggløsning så da fikk jeg pergotime og har brukt det på de fire siste forsøkene, ble gravid på 5. forsøk, ikke på Stork men på Maigaard.

Skrevet

Lindenberg på CFC anbefalte tre forsøk uten hormoner og hvis det ikke hadde lyktes da- tre forsøk med hormoner og så eventuelt IVF.

Skrevet

Dette tror jeg de sjekker på blodprøver osv på hva som passer for deg... Jeg fikk beskjed om at det uansett skulle være en syklus uten hormoner imellom hvert forsøk med hormoner, så det ikke blei en så stor påkjenning for kroppen... Men man kunne fint ha ett forsøk uten hvis kroppen fungerte bra... jeg blei gravid med hormoner, følte liksom at jeg hadde litt mer kontroll på disse dagene...

Skrevet

Hei.

Jeg regner med at anbefalingen var for deg personlig. Det er viktig å tenke på at det ikke gjelder alle, man må se på alder, hormonnivå og anatomi mtp underlivet-mao man må snakke med sin lege om dette.

Jeg i alder av 39,5 år var forberedt på flere forsøk, stork har oversikt over gj.snitt forsøk for ulike alder. Var forberedt på at det kunne ta 12 forsøk før jeg lyktes pga høy alder. Jeg ble gravid på 5 -og 8 forsøk - men mistet dessverre. Ble gravid igjen på 10 forsøk og lyktes å føde et frisk barn :-) Føler meg tross alt heldig selv om jeg mistet par ganger, men jeg var forberedt. Sjansen for å miste i høy alder er større enn for de yngre. Jeg brukte forøvrig pergotime på 8. forsøk.

Lykke til med forsøkene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...