Gjest Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Datteren vår begynner snart i barnehage, og nå lurer vi på hva vi trenger av utstyr til henne? Vi er helt grønne på dette, og har ingen peiling. Håper mange vil svare, så jeg får ei god huskeliste;)
lillelarvenaldrimett Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Har jobbet som ped.leder på småbarnsavdeling i 8 år, og her er mine tips: Skiftetøy (som alltid ligger i barnehagen i tilfelle barnet blir vått/ uhell): -stømpebukse, body, genser, bukse og ekstra par med ullsokker/ tøfler (ingen ulempe om alt er i ull) Uteklær: -ullbukse og ullgenser til å ha under vinterdress -hals (mye bedre enn skjerf, mindre fare for kvelning) -lue (ikke finnlanshette, ofte er åpningen på litt feil sted, veldig åpen i panna) -gode votter (en utfordring, veldig mange votter har eksremt dårlig passform) -ullsokker -vintersko I tillegg trenger du regntøy. Buksa bør være stor nok til å dra over vinterdressen. På østlandet er det ofte lange perioder med slaps og sølevær. Du trenger også soveutstyr, men kommer litt an på ute eller inne og hvordan opplegg barnehagen har. Alt dette er selvfølgelig avhengig av smak og behag. Mitt beste tips er å ta en telefon til barnehagen og snakke med de som jobber der. Lykke til!
Gjest Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Tuusen takk for tips:) skal lagre dette, så jeg kan titte på det igjen:) Jeg bor forresten på sørlandet, men her er det også masse slaps i løpet av vintrene, så jeg skal huske på det med regnbuksa som må være stor nok tilå trekke over dressen
LINDA*** Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 du må også til enhver tid stille med bleier (de med "strips", ikke up&go. Lettere for de i bhg å ta på de med strips så slipper de å ta av alle klæra). Og vannflaske. Det må hvertfall vi ha:) Smokk, hvis h*n bruker det. Og merkelapper!! www.merkalt.no er billige og bra:) Ellrs må du jo merke hvert eeeneste plagg du har med i barnehagen da;) Tepper til vogna, regntrekk til vogna, myggnetting osv. Vi kjøpte også en egen ransel til han; praktisk å putte alt oppi der om du må ha med noe hjem i løpet av helga. OPPSUMMERT: * bleier * vannflaske * smokk * merkelapper * ransel * vogn + teppe + myggnetting + regntrekk + dunpose(?)+lammeskinn(?)
lillelarvenaldrimett Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Bra Lara kunne fylle ut det jeg hadde glemt ;-) Hennes liste gjorde at jeg kom på et par tips: Noen steder må du også ha med våtservietter. Ser at mange har glede av en sånn stor blå Ikea-pose el når de før/etter hver helg skal transportere parkdress, regntøy, støvler +++++ frem og tilbake fra barnehagen. Trenger strengt tatt ikke merkelapper. Sprittusj på vaskelappen fungerer fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå