Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Fikk et brev nå på FB at de har fått sponset tur fra se og hør ,og nå sier de at hun har en mulighet alikevel til å bli frisk i Danmark.Men trenger en del penger.. Hadde dere gitt? jeg er usikker på om jeg sakl gi??
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Aldri i livet, den historien tror jeg mindre og mindre på.
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Ja jeg også ,merkelig at plutselig nå som dem har fått turen av Se og hør så er det håp liksom. Hvorfor blei det ikke samla til behandling først ? Så vidt jeg husker var det ikke håp derfor ville hun ha denne ture.Har de ikke sjekket ut behandlings muligheter før nå ? Jeg er kansje slem nå ,men er noe som ikke stemmer liksom. Men er det sant så er det veldig synd på henne ,og hadde jeg visst med sikkerhet at dette ikke er noe lureri så hadde jeg hjelpa .
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 jeg tørker meg heller med en hundrelapp før jeg sponser svindlere.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Kommer ikke til å gi, men har lest alt som står der. Og grunnen til at de ville samle inn til tur var at de ikke de trodde de fikk inn nok til behandling. Men, nå er det mange som har bedt dem starte kronerulling til behandling i stedet, siden turen er dekket. Ligger bilde av henne fra sykehuset, og jenta ser så absolutt ikke frisk ut. (Bildene er fra desember). I og med det er så mange som sier de kjenner henne, og på FB er jo som regel folk registrert med fullt navn, så tviler jeg ikke på at hun er syk...
Cat.68 Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Fy faen for noen hyener dere er. Humlegården er en plass som gir syke mennesker håp. Det er dem som er svindlere i mine øyne. Sjansen for at hun skal bli frisk der er minimal, men når døende mennesker får håp er det ikke rart de vil dra. Jeg tror på historien, har ingen grunn til å tvile på den.
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Hun ser jo ikke frisk ut ,men det har stått så mye og da blir man litt i tvil.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #11 Skrevet 9. januar 2010 Svigerinnen hennes har jo i det minste ærlighet nok til å fortelle folk at hun ikke ville være med på å lure folk. Dette fordi hun fikk beskjed om å holde tett om at turen var sponset fordi de ville samle inn mer penger til en ny tur senere. Behandling var uaktuellt, de skulle kun ha mer penger som hun kunne etterlate mann og barn, evt enda en sydentur.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #13 Skrevet 9. januar 2010 Hjelper ikke med link til en gruppe som har slettet alle innlegg av folk som sier det som det er, som har kritisert dem for å ikke si sannheten fra starten av...
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #14 Skrevet 9. januar 2010 Nei men man blir jo litt usikker da. jeg kan godt gi litt jeg blir ikke noe fattigere for det ,men er det at etter det jeg forstod så var det ikke håp ,da var det bare turen og eventuelt ha noen penger til barn og mann. Men nå som de har turen i boks så er det liksom behandling som står på lista. Men det er denna jævla staten som skulle betalt behandling etter min mening for alle som er kreftsyke og andre alvorlige sykdommer. Vi betaler skatt,og kommer til legen og da er det egen andeler i hue og ræva. Og når noen blir alvorlig syke så må de betale selv. Men å sende penger ut i hytt å pine,og ta inn folk som får bli her pga krig i sitt hjemland ,ja det er det penger til,og ofte er de voldsforbrytere. Ikke misforstå jeg mener ikke at Norge skal la være å gi til fattige osv,men er vel mange her som trenger hjelp også?
Mrs Inked Skrevet 9. januar 2010 #15 Skrevet 9. januar 2010 Vet om flere på nettby som plutselig har fått brev om å gi til denne turen, uten at det ble oppgitt noe navn kun kontonr. Om hun har uhelbredelig kreft så er det veldig trist med tanke på at hun har barn etc. Men å få det sponset av se og hør og fortsette å "tigge" penger å folk uten å nevne dette syns jeg blir svindling! Så nei, jeg hadde ikke gitt til dette formålet.
Cat.68 Skrevet 9. januar 2010 #16 Skrevet 9. januar 2010 Mr inked. Har du i det hele tatt lest inne på facebook siden, eller baserer du din tru på utsagn fra personer som står på utsiden av denne familjen. Hun ber ikke lenger om pener til turen, men for å førsøke å nå summen det vil koste dem for å prøve en alternativ behandling i Danmark.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #17 Skrevet 9. januar 2010 Hvem er de tvillingene på bildet på fb gruppa? er det hennes sine unger? bare lurer for om det er det så er det hvertfall noe som ikke stemmer..kommer tilbake med den der litt senere,når noen kan bekrefte om det er hennes unger eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #19 Skrevet 9. januar 2010 det er tanteungene hennes, veldig rart at de ikke skriver det. vil nok at folk skal tro de er hennes og sanke enda mer sympati...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #20 Skrevet 9. januar 2010 og hvis man tror det er hennes barn (noe hvertfall jeg fikk for meg!) å er litt oppegående å sjekker hennes egne bilder på FB profilen hennes så har hun hvertfall 5stk barn! Kjempe triste greier om dette stemmer uansett. Men jeg synes det virker lite proft hele opplegget. Om de mener det er håp å sende henne til danmark så burde de vel ha gjort ALT de kunne for å sammle inn penger til det i stede for å starte med å sammle inn til en sydentur.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #21 Skrevet 9. januar 2010 Er vel søstra som har tvillinger å 5 barn? Hun som er syk har vel 3. Trist at hun er syk,men syns det blir litt feil å bruke sykdommen på å samle inn penger!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #22 Skrevet 9. januar 2010 Ville ire prøvd alt om dere visste dere skulle dø fra barna deres?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #23 Skrevet 9. januar 2010 gi vekk spenna deres, drit å dra i å vær så frekke.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #24 Skrevet 9. januar 2010 den frekkeste av alle er jo hu søstra, hu er jo frekk mot alle som ikke setter inn penger uten spørsmål...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #25 Skrevet 9. januar 2010 frekke? vi lever i ett fritt land å det må være lov til å spørre litt altså. For hele opplegget virker veldig tullete. Å ja, jeg ville prøvd alt om jeg skulle død fra barna mine. Men jaggu ville jeg prioritert behandling som kunne gjort meg bedre eller slik at jeg kunne levd lengre enn å prøve å få noen dager i syden. Tror faktisk ikke tanken om sydentur ville stått i hodet på¨meg engang om jeg hadde hatt kort tid igjen! Ville heller vært her, men barna mine, familie, slekt å venner. å en annen ting...skal man støtte alle disse sakene på FB som går silk? hun er jaggu ikke den eneste men det er den mest uproffe kronerulleringsopplegget jeg har sett på fb hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå