Ugl@ Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Honning og sennep alene har jeg tvil til, men både honning og sennep kan være godt i tillegg til annet i marinaden. Feks et par ss nøytral olje, en ss honning, en ss sterk sennep, grovkvernet pepper, noe med syre i, feks sitronsaft eller balsamikoeddik, litt salt soyasaus, litt krydderurter man måtte ha, feks timian, litt revet muskatt, knuse et hvitløkfedd i er også godt.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Jeg blandet honning, mild sennep og litt salt og pepper og penslet det på juleskinka. Rullet den så i griljermel før jeg stekte den. Det ble kjempegodt og en kjempesuksess! Ikke sterkt, i alle fall ikke med mild sennep, som jeg brukte.
Ugl@ Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 spisskummin og koriander er også krydder som egner seg godt i marinader, men ops, begge kan være veldig dominerende så lurt å smake seg til forsiktig og vurdere om det behøvs. Ellers kan jeg anbefale yoghurt naturell eller rømme dæsj også i marinaden. Jeg liker mye god smak og er ikke redd for å eksperimentere, bommer skjelden, men det har hendt når jeg har tatt litt vel av med sammensetninger, men det er på den måten man oppdager nye gode smaker og nye favoritter.
AmExx Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Ikke sterkt, men søtt. Noen liker det, jeg synes det blir litt feil på kjøtt..
Mom2Two Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Nei;) Men tror honning er den eneste smaken jeg virkelig ikke kan fordra:-p
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har bare smakt honningmarinert laks... Og det er faktisk det jævligste jeg har smakt i hele mitt liv! Heldigvis var jeg ikke alene om å synes dette da svigermor serverte, så vi bestilte mat istede! Så honning kommer ikke JEG til å bruke bare som marinade nei. Mener da altså alene... Sikkert noen som synes det er godt også da! Men ikke vi =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå