Gå til innhold

Flere med kort livmorhals ?

cabana

Anbefalte innlegg

Hadde vært kjekt å få snakket med andre evt. hvordan dagene er for dere og dele historier og ha noen å snakke med som er i samme situasjon.

Om Meg selv: Hadde mye sterke kynnere,så legen ville ta gyn.ul..

Da ble livmorhalsen målt 4 cm og 2 cm ved trykk..Jeg ble sykemeldt og fikk time om to uker..Når jeg kom tilbake, var livmorhalsen gått ned til 9 mm ved trykk.. Og jeg ble innlagt på barselavd,der lå jeg fra uke 25 til 28,så ble jeg sendt hjem med beskjed om sengeleie og kun dusj/toalettbesøk.. Bor 7 minutter fra sykehuset og har ingen barn fra før, så det blir lite stress..Nå er jeg kommet i uke 32,og får være litt oppe,men fremdeles sengeliggende..

Kan være greit å ha noen å støtte seg til som er i samme situasjon..

Fortsetter under...

Hei!

Hvordan går det med deg?

Håper alt går fint med, og at du går lenge til før fødselen!

Venter tvillinger i februar, er nå 34+0.

Livmorhals 3,5 cm de første kontrollene, deretter 3 cm rett før jul. Fikk da beskjed om å fortsette å leve som vanlig (Har jobbet en del)

På kontroll 3 uker etter var den plutselig halvert, og bare 1 cm som var lukket ved trykk. Hadde da ikke merket noen særlig endring, kanskje litt stikninger i skjeden eller området rundt.

Fikk lungemodningssprøyter, for fødselen kunne starte når som helst sa de. Har nå ligget på sofaen hjemme i snart 8 dager, og heldigvis har det ikke skjedd noe enda. Håper at de venter litt til før de kommer ut for de er ganske små og ligger under vekstkurven.

Har hatt en del kynnere siden uke 20 ca, disse har holdt seg ganske konstante, men bli nok mer hvis jeg stresser/beveger meg mye.

Skal på kontroll på torsdag hvis ingenting har skjedd, blir spennende å se hvordan det har gått med vekst og livmorhals.

Masse lykke til videre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...