Gå til innhold

Livredd!!!!!

Anbefalte innlegg

Er i uke 5 på min 4e graviditet å det første jeg tenke på når jeg såg plussen var, Nei jeg vil ikke føde! Min man og jeg har ingen onger sammen men jeg har 3 fra før og han 1. Vi har prata om å få en sammen og ganske snart fordi jeg nermer meg det store 30 med store steg. (Ikke for att det er noe feil med å få barn etter det )

Så såg vi pluss og smilet gikk fra side til side på oss både tills...jeg husket. Fødselen =( Min største gutt er født etter 16,5 timer med lystgass å petidin. Min største datter etter 12 timer med lystgass å epidural å den minste etter ca 5 timer med ingenting alls. Jeg ville ha epidural den gangen å så jeg la meg i en ambulanse å sku til nermeste sykhus med dette tillgjenglig, men når jeg kom fram så var jeg åpen 10 å det var bare å presse på. Jeg var så redd etter min 1e datter, for å føde for det var så fryktelig grusomt den siste biten. Gangen når de små skal ut. Jeg vet den varer bare en kort stund å straks deretter har du jo din nye lille beby i arman dine. Men jeg drømmer mardrømmer om det. Det gikk greit å presse ut både jentan, de er fødde etter bare 10 minutter når jeg var åpen 10 cm. Men det er de verste 10 minuttan i mitt liv å jeg får skikkelig angst bare jeg tenker på det. Angst nok å vurdere keisersnitt =( noen som har forslag på hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141244017-livredd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det aller lureste du gjør er å kontakte sykehuset hvor du får fødeplass, evt gå til din første kontroll hos jordmor og fortelle akkurat hva du føler om å føde. Jordmor vil nok forsøke å ha noen samtaler med deg om fødselen, slik at du enten får mindre angst for fødselen, eller søker om planlagt keisersnitt. Uansett er det hjelp å få.

Håper angsten din gir seg og at du slipper å bekymre deg gjennom hele svangerskapet.

Og gratulerer;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141244017-livredd/#findComment-141245988
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...