Gå til innhold

Nei!! Frosne rør, noen med erfaring her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tiner vi de og hvordan vet jeg at det er riktige rør vi prøver å tine?

Vi prøver med hårføner nå, men vet søren ikke om det er riktig rør vi blåser på..HVor lang tid tsr det?

Fortsetter under...

Skrevet

Never mind, vi fikset det:)

Skrevet

Har selv frosne rør.. men bare et av 6 som går samme sted, så prøver selv å finne ut av hvilke rør som hører til hvor :S

Vet naboen styrte med frosne rør før i uken, og de hadde hørtørker, varmt vann, ovner og lignende.

Spørs litt på hvor lang strekning som er frosen på hvor lang tid det tar, må få tint litt hele veien, så kan man la det renne svakt og mye vil løsne av seg selv etter hvert. :)

Lykke til :)

Skrevet

Tror nesten jeg ville ringt rørlegger jeg, sprekker det frosne røret får du en omfattende vannskade..

Sikkert dyrt med rørlegger på en lørdag, men noe kan kanskje tas på forsikringen?

Skrevet

Vi har rettet en varmluftsovn mot rørene i kjelleren, og åpnet kranen litt der det har fryst. Etter 2-5 timer har det løsnet. Kun 1 gang sprakk en pakning på en kran.. Vannet hr fryst 3 ganger på 3 uker

Skrevet

Ulempen med gammel bolig. Her har det frosset noen få ganger og har lært hvor det fryser. Har døren oppe til benkeskap og fyrer alltid godt på kjøkkenet i nordavind og sterk kulde. I natt var vi oppe og testet vannet der jeg vet det er utsatt to ganger pluss la i ved på peisen ved siden av. Setter også opp døren til oppvaskmaskin ved siden av. Her frøs vannet i dag fra 4-630 og fikk løsnet proppen ved hjelp av føner. Hadde heldigvis vann i resten huset og varmtvannet var ikke frosset. fikk ett råd av en rørlegger om å sette på svakt drypp. Gjør det til tider, men kun når jeg er hjemme. Ca 1 drypp pr 30 sek holder.

Annonse

Skrevet

Vi satte en varmluftsovn inn i et kjellerrom hvor vi tror det frosne røret er, og jammen meg så kom vannet tilbake:)

Nå er spørsmålet: Hvordan ungår vi at dette skjer igjen?

Skrevet

vi lar varmluftsovnen stå på i kjelleren.

Samt er døren til kjøkkenskapet på en gløtt slik at det trenger inn litt varme dit.

Har i tillegg satt en ovn ved benken på kjøkkenet for å varme litt ekstra borte ved skapene

Skrevet

La vannet renne om natten... Her frøs det første kuldeperioden, og fikk beskjed av rørleggeren at vannet skulle renne på full guffe hele døgnet. Har enda ikke frosset igjen, og i natt var det -16 her...

Skrevet

La vannet renne litt hele tiden på lunket vann, og sett en ovn foran rørene.. Ville ikke kontaktet rørlegger før dette var prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...