Limuna Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har nettopp tatt en graviditetstest som viser at jeg er over 5 uker på vei. Mange av dere vil sikkert ser på meg som heldig, for det er vel deg jeg er. Jeg har ikke prøvd å bli gravid, men er nå det likevell... tidspunktet er sikkert greit. Vi nærmer oss 30 og har vært sammen i 10 år. Så man kan vel si det er på tide. Men samboeren min er ikke klar for dette. Jeg er kjempespent på hvordan han vil ta nyheten. Men jeg har en STOR bekymring. Testen viste at jeg var 5 på vei. Det vil si at jeg var gravid siste helgen i november, og den helgen hadde jeg ei skikkelig fyllekule. Jeg drikker svært sjelden, men akkurat den kvelden gjorde jeg det. Var ordentlig fyllesyk mandagen etter. Hvilken betydning kan dette ha for barnet vårt?
MammaTherese84 Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Hei Limuna! hvis du skroller deg nedover, du må sikkert sikfte side, ser du overskriften "alkohol med baby i magen" Der har du meg. Jeg ble veldig beroliget av svarene jeg fikk- anbefaler deg å lese dem! Vi to- og mangen andre- er i samme båt akkurar der.Siden sist har jeg også vært hos legen og jeg fortalte om "kulene mine" (jeg hadde dessverre litt flere enn bare to...). Hun lo litt og sa: jeg vet hva du snakker om, ikke bekymre deg, men SLUTT å drikke nå. Selv har jeg to "arbeidsulykker" hvor jeg drakk en del før jeg visste at jeg var gravid" Så prøv å slapp av, ta dine forholdsregler fra nå av:)) Samboeren til en venninne av meg var heller ikke klar (samme alder som dere) og han var velsig usikker, skremt ol. Nå gleder han seg sammen med den voksende magen. Håper du får en god opplevelse med å fortelle det, og hvis i formodning ikke, får du bare gi han litt tid:)) Håper jeg får høre hvordan det går med deg!) Masse lykke til!!
ღ askepott ღ Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Meker at entusiasmen din ikke var heeelt på topp, hehe. Det blir kanskje sånn når det kommer overraskende på. Du og barnefar har en spennende tid forand dere, ønsker dere lykke til på ferden Og ang alkohol, så er det kjempevanlig å drikke uten å vite at en er gravid. Mor og barn deler ikke blod i begynnelsen, så det går bra
Februarfisk Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Jeg gjorde akkurat det samme som deg. Hadde en skikkelig fyllekule, og var da ca 4 uker på vei (fosteret 2 juker). Jeg er nå 33+ 3 på vei, og babyen vokser helt som den skal, og alt har vært fint på alle kontroller. Ta det helt rolig du, du er i godt selskap : ) Og gled deg til tiden som kommer, jeg har i hvertfall nytt å være gravid med alle småvondter det innebærer. Og heldigvis går man gravid lenge nok til å få forberedt seg mentalt på det som skal skje. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå