satser & vesla Skrevet 8. januar 2010 #1 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei og godt nyttår! Jeg var innom barnetmitt.com, men det er så lite aktiviteter der at jeg begynner å savne å "snakke" med noen her inne. Jeg lurer på hvordan det går med dere og barna deres. Vesla er snart 7 uker, har fin vektøkning, er veldig våken om dagen og sover godt om natta. Men, hun er puppeavhengig/ har stor sugebehov - fikk beskjed av helsestasjonen om å venne henne til smokken når hun har spist. Ikke lett, men vi skal nok få det med gradvis avvenning/tilvenning :-) Ellers nyter jeg småbarnstilværelsen! Vi har vært innedørs så lenge kulda har herjet utenfor. Håper mildværet kommer snart slik at vi kan komme oss ut :-) Jeg håper at vi kan holde kontakt med hverandre her inne for å fortelle om hvordan det går, spørre/gi hverandre råd/tips m.m. Håper å høre fra dere jenter :-) Ha en fin helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 9. januar 2010 #2 Del Skrevet 9. januar 2010 Flott initiativ satser !! Jeg har også vært inne på donorforeldre, men der er det jo null aktivitet. Kjekt å kunne "prate" med gamle kjente som også er blitt forelder :-) Godt å høre at alt er bra med deg og lillejenta. Håper du får vennet henne til smokken slik at du får noen puppepauser. Men hun er jo enda liten så ting går seg nok til skal du se. Mine har tatt smokk siden de ble født, det var det første de puttet i dem på sykehuset. Vi var jo 4 uker på nyfødtintensiv pga at de ble født i uke 33. Mine er nå akkurat blitt 7 måneder. Vi hadde en supertøff start, som jeg vel har nevnt før, alt var rett og slett kaos med to premature babyer. Jeg fikk fødselsdepresjon og sov ikke i det hele tatt. Men vi fikk hjelp og nå hav vi et nytt liv:-) Gleder meg over ungene som er blitt store. De har tatt igjen sine jevnaldrene i vekt og lengde, men henger nok litt etter utviklingsmessig. Men det er nok ikke lenge før de er der også. De er veldig typisk gutt og jente. Thomas er 8850 gram nå, Olivia 7300. Jeg er glad det ikke er omvendt for å si det slik *fnis*. Vi har nå gode og samkjørte rutiner, de sover og spiser samtidig. Og de koser seg med grøt og middag :-) Men klesvasken har eksplodert etter at vi startet med fast føde for noen måneder siden !!! De har stort sett sover rundt siden de var 3-4 måneder. Nå legger jeg dem i 19-19.30 tiden og så sover de tolv timer. Og det er sååååå godt med de timene på kvelden for meg selv. Nyyyyyyyyter dem :-) for dagene er supertravle, kan ikke si noe annet. Men nå når jeg har fått nattesøvnen tilbake så kan jeg klare travle dager. Men jeg er avhengig av avlasting innimellom. Vel det var en lang rapport fra meg. Jeg har forresten begynt å skrive litt på en liten blogg om vårt hverdagsliv, når jeg får tid vel og merke. Hvis noen vil innom å titte så er url: donormamma.blogg.no Klem fra oss - og håper flere slenger seg på denne tråden !!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141244218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråle75 Skrevet 9. januar 2010 #3 Del Skrevet 9. januar 2010 Helt enig med Gitte, flott initiativ! Min jente ble født 31. mars, og nærmer seg nå 9,5 måned. Ei lang og slank jente! 74,5 cm lang og 8380 gram tung på 8 månederskontrollen. Hun har også fått 8 tenner i munnen sin. Hun kan så mye, og utviklingen skjer i en rasende fart. Noe av det hun kan er blant annet: * sitte uten støtte * åle seg rundt på gulvet * rulle rundt, veldig elegant, til begge sider * roterer som en propell rundt sin egen akse * spiser fingermat selv * drikker selv av tutekopp * klappe * hoste og kremte (på gjørs) * viser hvor stor hun er * sier "brrrrrrr" når hun leker med biler * sier "rrrrrr" når hun leker med mobilen sin * sier "mamma" * sier "men" Og mammaen er SÅ stolt ) Etter en tøff start på mammatilværelsen, med uvisshet mht til øynene til datteren min og depresjon, er det nå gøy å være mamma. Jeg stortrives! Selvfølgelig, alle dager er ikke like fantastiske, men de grå og triste dagene kommer heldigvis sjeldnere og sjeldnere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141244975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lacey*har fått erta Skrevet 9. januar 2010 #4 Del Skrevet 9. januar 2010 Så flott! Henger meg på her jeg.. Min lillemann er 5 og en halv uke stor og utviklingen skjer jo i rasende fart!! Nesten så jeg er redd for å gå glipp av noe om jeg snur meg rundt. Han er puppegal og spiser som en storkar. Tar gudskjelov smokken og det redder vel puppene mine fra å bli helt kjøttkaker Han er et ordentlig kosedyr og elsker å ligge tett inntil oss mammaene, helst nærkontakt hele dagen. Vippestolen har blitt et fint alternativ og han kan ligge der en liten stund, men ikke like gøy som fang selvsagt! Han har hittil ikke reagert på noe jeg har spist, og jeg har virkelig prøvd ut alt av matvarer. Var litt spent på surkålen i jula, men ikke et knip i magen. Han er fantastisk rolig og herlig gutt som omtrent ikke skriker. Han sover godt om natta og våkner bare for å fortelle meg at han vil ha litt mat, når det er gjort, så sovner han igjen. Han elsker å bade og massasje av føtter og bak ørene er himmelen. Vi lurer på om han kommer til å bli en liten spa-gutt Ligge naken på stellebordet er toppen og da smiler sola vår så fornøyd. Han legger veldig godt på seg og bare etter 2-3 uker hadde han lagt på seg en kg i tillegg til det han hadde gått ned første døgnet på sykehuset. Nå mistenker vi at han har lagt på seg en kg til og hvis det er tilfelle så veier han allerede ca 6 kg (4kg ved fødsel). Real plugg med andre ord ) Jeg har utviklet litt angst og klarer ikke helt å slappe av. Nå er det 1 år siden vår første sønn døde (22 januar), og jeg er vel påvirket av endel følelser rundt det. Søvn om natten er så som så, fordi jeg hele tiden må se at han puster. Tror det er et velkjent fenomen blandt foreldre som har mistet barna sine. Så jeg har litt å kjempe meg igjennom før jeg kan nyte alt maksimalt. Men jeg nyter å være mamma igjen, bare vet jeg har behov for å legge endel bekymringer tilside og ikke la de overskygge gleden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141246141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebie på`n igjen Skrevet 9. januar 2010 #5 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei jenter- dette var en fin tråd ) Her har Julian blitt 5 uker - og vokser i rekordfart ) Han var 3840 ved fødsel og nå er han 4900 ) Han har vokst ut av alle "nyfødt klæra" sine - lang og tynn ) Det skjer noe nytt hver eneste dag - nå smiler han og griper tak i lekene sine ) Han elsker puppen - men på kvelden har ikke puppemor nok melk til han - så da blir det en flaske NAN - men det er ikke noe problem - da får andre mammaen ta del i matingen også ) Han sover på natten - foruten 2 matinger! Ellers har både mor og sønn vært superforkjøla - men det går greit så lenge vi bruker saltvann på han ) Gitte - så godt å lese at det går bra med dere ) så utrolig søte tvillingene dine er , og store de har blitt ) Lacey - helt forståelig og naturlig at du er redd for gutten din etter ha dere har vært igjennom - håper dere klarer å slappe mer av med tiden. Selv våkner jeg fler ganger om natten å sjekker på lillegutt jeg også - redd for at han er for kald, for varm osv. Det går seg nok til etterhvert - uvant å ha en liten person i huset ) Kos dere med babyene deres jenter - nå er det en som kaller på puppen ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141247504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lubbeline Skrevet 9. januar 2010 #6 Del Skrevet 9. januar 2010 Min sønn er jo over ett år nå-) tiden har gått utrolig fort, og jeg har vært heldig hele tiden..bortsett fra fødselen da, men etter det har det gått som en drøm...: Han sov rundt dvs 11-12 timer fra han var to mndr gml, vi slet litt med ammingen..men etter tre uker var det full pupping..frem til åtte mndr, da var det full nekt, med biting , hyling og gråt....til slutt ga vi opp... Han er en utrolig snill, blid , rolig og trygg liten herremann..vi har ALDRI hatt en nattevåk, han elsker andre ,er veldig sosial, han tok sine første fem skritt på nyttårs aften, som også er hans bursdag!!!!! :-)..han kan si mamma, titt tei, der og blåser, rister på hode, tøyser mye,vinker og klapper gjør rare grimaser for at jeg skal le...han klemmer meg noen ganger ekstra når jeg løfter ham...deilig følelse-))).....Han er kjempeflink på å rase klosse tårn, spiser avogtil middag selv, og spiser en halv skive som han får i hånden... Han er spessielt glad i mormoren sin, noe som er veldig kjekt, han har jo ikke morfar...han døde to mndr før han kom, men skal nok fortelle om den gode snillee morfaren:-) Han er en slank gutt, som bruker tøybleier..og avogtil blir båret i meitai, han har arvet donors brune øyne:-))))))) og har en litt rar krøll på øyet,, som nok kommer derfra...ellers får jeg høre til stadighet at han ligner sånn på moren at man ikke skulle tro det var donor inne i bilde.... Han er snill med moren om morgenen, kan sitte i sengen sin og prate leeenge om morgenen..i morges våknet jeg av at han strøk meg på armen(sengen står helt inntil min).. *sukk* Nå er han begynt i barnehage, og det går supert...store gutten min:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141247617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lubbeline Skrevet 9. januar 2010 #7 Del Skrevet 9. januar 2010 Lacey: fullt fordståelig at du har den angsten i deg...det roer seg nok med tiden.. ( skulle skrive dette isted men glemte gitt) P.S jeg hadde vekkerklokken på to ganger pr natt første mndr for å sjekke om han pustet...*kremt* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141247640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lubbeline Skrevet 9. januar 2010 #8 Del Skrevet 9. januar 2010 HAHAHAHA...krøll på øret, ikke øyet:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141247654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
satser & vesla Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei. Så artig at det er flere som henger på her inne :-) Deilig å lese om erfaringene deres med barnet. Jeg må jo fortelle at vesla veide 4400 gram og var 55 cm på 6 ukerskontrollen, hun hadde da gått opp ekstra siden sist veiing. Så det betyr at hun får nok melk i det minste. Var jo litt redd for at hun skal få i seg for lite melk. Jeg bruker pumpe av og til og da gir jeg henne flaske med morsmelk om kvelden. Hun roer seg mere ned og puppen min får litt fred ;-) Hun sover gj.snittlig 10-12 timer hver natt nå - med par ammeøkter innimellom. I går begynte hun å le, det var så herlig å oppleve det. Hun småplundrer også, jeg også storkoser meg med utviklingene som går så fort. Sant det, man blir redd for å snu seg for plutselig har man gått glipp av noe ;-) Jeg har nett kjøpt en pulk på finn.no - var så billig at jeg måtte bare slå til. Så nå gleder jeg meg til neste vinter når vesla er stor nok til å sitte i den ;-) Nå er det sengetid. Gonatta jenter :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141254336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath:) Skrevet 11. januar 2010 #10 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei Jenter! Så hyggelig med denne tråden.! Her har lille Tora blitt 6 uker. Hun har vokst utrolig fort og har hatt kolikk. Det er heldigvis blitt litt bedre nå. Alt babytøyet er byttet ut og nå bruker hun str 62 allerede. ) Blir spennende med 6 ukers kontrollen på onsdag, for å se hvor mye hun veier. Nå ligger hun i vogna si og lager lyder og slår i lekene sine som jeg har hengt opp. Og hun smiler og ler spesielt på stellebordet. Der er det koselig synes hun og bæsjer og tisser så det spruter bortover. Jeg har ikke nok melk i brystene, så må lage morsmelkserstatning til henne. Jeg er mest kosepuppen med bare 40ml, og blir brukt som smokk. hehe.. Annen smokk vil hun ikke ha og brekker seg av det.. Lacey: Jeg har vært veldig engstelig selv for om hun puster om natten. Har kjøpt meg pustemoitor kalt "Babysense II" Den alarmerer om hun skulle slutte å puste. Absolutt verd pengene sine:)) Nå slapper jeg av. Kostet 1750 på barneshoppen.no Kjøp dere det! Er for tiden verdens lykkeligste mamma. Steller med tulla døgnet rundt. Må le litt.. Nå har jeg brukt hele kvelden med utallige avbrudd for å skrive dette innlegget, og nå må jeg løpe igjen;) Er det foresten noen som kjenner seg igjen i det å bare spise kald middagsmat?) God natt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141260528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
satser & vesla Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei Kath:-) Jeg veide vesla sist mandag og da hadde hun gått opp 295 g på ei uke, det er rekord :-) Hun bruker str 56 ennå, men regner med at jeg plutselig må over til str 62. De vokser jo så fort at man rekker ikke å prøve alle klærne. Endelig!!! Guri som jeg gleder meg til sommeren, slippe å pakke inn vesla hver gang vi skal ut. Gleder meg til hun ligger i vogna uten pose med blikkontakt under trilleturen :-) Kath:-) Hvordan gikk det på 6 ukerskontrollen, hvor lang ble hun? Jeg synes det er litt artig å se vesla bli lenger og lenger. Merker at vogna blir kortere og kortere for hver uke ;-) Kald middagsmat er en velkjent fenomen for småbarnsforeldre ja :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141271730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebie på`n igjen Skrevet 14. januar 2010 #12 Del Skrevet 14. januar 2010 hehe ja her tror jeg ikke at det har blitt et varmt middagsmåltid siden han kom til verden ) jeg var å handlet noe klær for 2 uker siden, strls 62 - var alt for stort.... og i dag skulle jeg prøve "for morroskyld" og jammen var ikke sparkebuksa nesten fort kort!!! så da måtte jeg prøve resten - og jammen passet plutselig alt i 62 ! veiet i går og da var han 5190 - så her går det fort i svingene ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141276722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamsin Skrevet 14. januar 2010 #13 Del Skrevet 14. januar 2010 Så koselig tråd! Er det sånn fremtiden blir............?!!! Herlig. Deilig lesning for oss som er helt i startfasen. Dere motiverer meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141277128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
satser & vesla Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 14. januar 2010 he he jeg kjenner meg igjen der. Har klær som vi ikke fikk brukt i det hele tatt, det går altfor fort fram med vekt og størrelse ;-) Synd, har så mange fine klær jeg skulle gjerne ha brukt. De klærne jeg fikk til gave har jeg byttet til større størrelse, heldigvis! Jeg lurer på om dere skal ha dåp eller navnefest for barnet? Jeg skal ha navnefest, har satt av dato og holder på å planlegge dagen :-) Hei Tamsin, gratulerer med valget og nå har du spennende tid foran deg :-) Krysser fingrene for deg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141277557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 15. januar 2010 #15 Del Skrevet 15. januar 2010 satser: Jeg hadde dåp for 2 uker siden, sent men godt:-) Mamma ordnet alt, jeg tok meg bare av ungene for å si det sånt. De ble døpt i samme kirka som jeg ble døpt i, stor flott kirke. Vi er ikke spesielt kristne av oss, så det er mer tradisjon. Vi hadde leid menighetshuset rett ved siden av kirka, flott lokale og praktisk. Vi var ca 30 stk. Ble en fantastisk fin dag :-) Du må kose deg videre med planleggingen av navnefest !! Kald middag lyder veeeeldig kjent ... Du kan være sikker på at akkurat når du har satt deg ned så begynner begge ungene å hyle...standard. Men heldigvis er jeg over den verste tida nå og nyter mine måltider om enn ikke glovarme, så i hvert fall lunka...det går fremover--- :-) Ungene legger fort på seg ja, og vokser i rakettfart. Jeg fikk ikke brukt halvparten av de minste klærne. Thomas la på seg 500 gram i uka 3-4 uker på rad...ikke rart jeg følte meg som en matstasjon med 24 timers service....men de hadde jo litt å ta igjen da, brukte størrelse 44 da de ble født. Nå er det snart hviletid her, heldigvis. Nå ligger begge på mattene på gulvet og leker, de ruller rundt hele tiden og snurrer seg rundt sin egen akse. Men de kan ikke sitte selv enda. Gleder meg til de kan det. Men vet ikke helt om jeg gleder meg til de begynner å gå. To stykker springende rundt er i øst og vest... Jenta di Månestråle kan jo masse :-) så flink hun er... Ikke lenge til hun begynner å gå heller nå. Ønsker alle mødre og barn her inne en riktig god helg :-) - Og Tamsin snart er det din tur.... Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141278694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråle75 Skrevet 15. januar 2010 #16 Del Skrevet 15. januar 2010 Ja, hun kan masse nå, og hver eneste dag lærer hun seg noe nytt Det er bare SÅ gøy! Og til dere som nyter kalde middager: Gled dere til barna deres er så store at dere kan spise middag sammen Jeg har også hatt min del av kalde og lunkne middager, men nå er jenta mi blitt så stor at vi spiser middag sammen. Det er koselig det I går spiste vi hjemmelaget blomkålsuppe med pannekaker til - gjett omdet var godt da Måtte bare ta bilde av blåbærtruten etterpå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141279046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forsiktig-optimist med baby:) Skrevet 15. januar 2010 #17 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg henger meg også på. Min lille gutt er snart et år, og det nærmer seg barnehagestart. Gruer meg litt til en ny og travel hverdag. Ikke for det, det er travelt nå også, synes jeg, dagene bare flyr. Vi koser oss masse, går turer og leker inne. Mye av det siste nå i kulda. Det er nok like før han går, og det er utrolig hvor fort de lærer. Fra de første ustø forsøkene på å krabbe, reise seg, sitte. Noen dager senere er det som om de ikke har gjort annet. De øver mye også, da Skulle hatt litt av den energien selv. Og hver milepæl bringer med seg nye utfordringer og gleder også for en stolt mor. Dessuten synes jeg at hver gang jeg tror vi har fått gode rutiner på søvn og alt fungerer så kommer noe å endrer det hele igjen, feks tenner eller hva som helst egentlig. Men han er grei og har alltid sovet flere timer i strekk, og det gir tiltrengt overskudd til mamma også. Jeg er imponert over deg, Gitte som har to. Kan knapt forestille meg hvordan det går Ellers er lysten der på søsken. Litt tidlig ennå, og ikke helt sikker på hvordan det skal gå rent praktisk. Ikke minst fordi jeg var så veldig kvalm gjennom hele svangerskapet. Da var det greit å bare ha seg selv å tenke på og kunne hvile når man trengte det. Hva tenker dere andre om søsken? Formiddagsluren er over. God helg til alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141279662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebie på`n igjen Skrevet 15. januar 2010 #18 Del Skrevet 15. januar 2010 vedr dårp/navnefest , så tenkte vi lenge på navnefest da ingen av oss er noe spessielt kristne. Men så har vi ombestemt oss - synes det var koselig likevel med den tradisjonen å døpe - så vi skal holde et lite selskap hjemme etterpå - blir ca 18 stk! vi har så stor familie at det er kun de nærmeste + faddere som blir bedt! når det gjelder søsken, har vi nå reservert sæd til et søsken til vi vet ikke om jeg skal gå gravid neste gang - da jeg fikk invalidiserende bekkenløsning og sliter enda! jeg måtte også ha ivf som er ganske kostbart. men nå vet vi jo at donoren "matcher" meg - vi vet jo ikke om han passer til kona- eller om kona kan bli gravid med insiminering...vi vil liksom ikke bruke kona som prøvekanin med den dyrebare sæden fra donoren som vi har igjen,,, er så vanskelig dette der altså! vi har vært på sykehuset med Julian i dag - tatt en test for nyrene sine-..ikke lett å se på lillegutt få veneflon (men han smilte mens han fikk den da! ) værste var at de "spente" han fast , da han måtte ligge helt stille...det var ikke så veldig populært i 40 minutter... så da er det bare å vente på resultatet. vi vet han bare har en fungerende nyre - så håper den er helt frisk- slik de antok av ultralyd! god helg alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141279755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
satser & vesla Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 15. januar 2010 lillebie Uff morshjertet tåler lite at barnet har det trasig. Må ha vært veldig laaang 40 min. Jeg har selv en nyre og man kan leve godt med det. Eneste jeg gjør er å få i meg nok væske slik at nyren fungerer optimalt :-) Gitte, jeg er tante til tvillinger. Vet hvor mye arbeid det er, men samtidig er det fantatisk å ha tvillinger når de er i lekealderen :-) Jeg var dagmamma til mine tantebarn da de var små, de lekte med hverandre hele tiden. Jeg fikk unnagjort masse lesing da, var nemlig student på den tiden ;-) Jeg gleder meg veldig til navnedagen, blir en flott dag!!! Jeg har ordnet meg med toastmaster som skal løfte dagen til en fin høytid for meg, barnet og gjestene :-) Mangler kun lokale, har sett på par stk - men de var altfor store. Jeg vil ha det litt intimt. Jeg har kjempelyst på søsken, men ikke som alenemor. Det vil ikke være riktig overfor vesla - kan hende at jeg vil slite endel i svangerskapet kvalme, bekkenløsning og evt baby som krever en del. . . man vet aldri hva man får. . . Dessuten er jeg ikke fullt så ung lenger, så jeg vet ikke hvor lenge jeg er fruktbar. Forresten nå har jeg søkt på barnehageplass :-) For dere som ikke har søkt, husk søknadsfristen. . . Ha en fin helg med deres små! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141282124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 15. januar 2010 #20 Del Skrevet 15. januar 2010 - Og jer har fått barnehageplass :-) De starter begge to den 3. februar. Det er med litt tungt hjerte, både gleder og gruer meg. Håper det fungerer og at ungene finner seg til rette. De er jo bare 8 måneder ved oppstart. Men jeg trenger rett og slett avlasting for å være en god nok mamma for barna og da kan jeg levere og hente som det passer meg. Har jo tenkt at de ikke skal være så lange dager i begynnelsen. Og så har vi jo helgene sammen :-) Nå er det natta her, ungene har sovet siden 19.30, disse kveldstimene er gull verdt, de er så søte når de sover, og så er det så deilig fredelig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141283221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lacey*har fått erta Skrevet 16. januar 2010 #21 Del Skrevet 16. januar 2010 Hei og god helg jenter. Tjukken her brukte 56 en liten uke etter fødsel, men så hoppet vi på 62. 6 ukers kontroll nå til uken , vi har veid han og vet han er godt over 6 kg.. Han smiler som ei sol og har virkelig begynt å prøve ut stemmen i form av latter. Helt herlig! Han er veldig avhengig av nærhet og vi får noen grynt når han føler seg alene. Litt sånn "kom og hent meg nå"-grynt! Artig å lese om alle andre her inne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141286614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebie på`n igjen Skrevet 16. januar 2010 #22 Del Skrevet 16. januar 2010 Vi har fått dåpsdag på 2 års bryllupsdagen vår - det var stas ) ang barnehageplass- godt vi ble minnet på - frist er 15 februar her - men lillegutt har ikke fått personnummer enda...skal ringe å etterlyse - trenger det til stebarnsadopsjonen også... men nå hører jeg han rope på meg " auaa" sier han når han blir etterlatt i grinda alene i stua ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141287098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleL Skrevet 17. januar 2010 #23 Del Skrevet 17. januar 2010 For en kjekk tråd. Datteren min ble født 11. mars og har rukket å bli ti måneder allerede. Tiden flyr. Hun utvikler seg som andre barn. Noe er hun tidlig ute med og noe ikke fullt så tidlig. Hun krabber rundt som et lyn og elsker å gå rundt med bord, stoler og bokhyller som støtte. Hun syns det er morsomt å tømme Mammas skuffer og hyller så en tur til IKEA for å kjøpe sikkerhetsutstyr som skuffelåser er nok lurt. Hun er ikke interessert i å spise selv og får hun en kjeks eller en brødskive er det morsommere å gi den til hunden vår enn å spise selv. Hun ler høyt hver gang den firbente tar en bit fra henne. Eneste mørke sky i tilværelsen er at hun ble født med hofteleddsdysplasi som ikke rettet seg med putebehandling. Nå har hun derfor skinne om natten og det gjør at hun ikke sover og da sover jo ikke jeg heller. Hun ender opp i min seng hver natt for da kan jeg holde henne på plass så hun ikke våkner. Slitsomt, men det viktigste er at hoftene hennes blir bra så hun ikke må gjennom store og vonde operasjoner senere. Ellers har jeg fått dagmamma til henne. Hun skal begynne så smått i midten av februar slik at hun er klar for nesten fulle dager i mars når jeg bygynner å jobbe igjen.Grugleder meg til det og skulle gjerne hatt mulighet til å bli hjemme til august når hun begynner i barnehagen, men dessverre har ingen rik onkel fra Amerika meldt seg:-) Min lille prinsesse er en glad og fornøyd liten jente (unntatt om natten) og jeg er så glad jeg tok valget om en tur eller syv til Danmark. Ha en fin søndag alle sammen, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141289519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forsiktig-optimist med baby:) Skrevet 17. januar 2010 #24 Del Skrevet 17. januar 2010 Det høres lurt ut med barnehage. Man skal ikke ha dårlig samvittighet for å tenke litt på seg selv. Barna har det mye bedre med en mamma med litt overskudd så det kommer dem til gode Og det er jo en super måte å begynne på, da, når de ikke trenger fulle dager i barnehagen til å begynne med. Lykke til med barnhage start. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141290444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuffe Skrevet 17. januar 2010 #25 Del Skrevet 17. januar 2010 Vi mistenker at vi ikke har fått en baby, men et murmeldyr. Jeg sitter med frokosten nå... Hun sov elleve timer, spiste en sup og sov tre timer til for så å ligge pent under babygymmen og gneldre for seg selv. Vi er nok rimelig bortskjemte på søvnfronten. Hun er straks fire måneder. Opptatt av å lage høye lyder og stappe leker i munnen, midt på treet lang og rund, utpreget sosial og stort sett blid. Har akkurat begynt å få smaksprøver på ordentlig mat - det er stor stas, men fryktelig vanskelig å få maten bakover i munnen i stedet for ut av den. Kjeder seg allerede i bagvogna og vil opp og se, foretrekker mei tai. Ting har egentlig gått rimelig knirkefritt bortsett fra at min bekkenløsning ble verre i noen uker etter fødsel før det begynte å bedre seg. Amming synes hun ikke er så kult, men så lenge flaske og smokk slår an duger jo det. Skal ha navnefest i slutten av februar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141243565-egen-tr%C3%A5d-for-oss-som-har-f%C3%B8dt/#findComment-141290540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå