Limuna Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Dette lurer jeg veldig mye på om dagen. Jeg har ikke merket særlig mye til graviditetstegnene. Det brune området på brystene har ikke blitt mørkere. Brystene kjennes større og ømmere ut, men det kan vel fort være innbilning. Jeg har ikke hatt mensen på ganske lenge. November?? Jeg husker ikke når jeg hadde det sist, og jeg har ikke tatt pillen. (hadde ikke egentlig bestemt meg for å slutt med den, jeg bare kom liksom aldri i gang med neste brett) Mensen kan utebli nå fordi jeg ikke har tatt pillen, eller fordi jeg har vært utsatt for stort jobbpress i det siste. Jeg kan ikke huske å ha hatt sex i noen usikkret periode. Derfor tror jeg ikke er er mulig at jeg er gravid. MEN jeg kan huske at jeg en gang oppdaget veldig mye blankt slim. Den gang visste jeg ikke hva det var, men jeg har nå lest meg frem til at det må ha vært el. Jeg tror jeg har hatt en liten mensen-blødning etter det, men hvis jeg ikke husker feil var det den gangen jeg hadde en svært liten blødning. Den var lysere i farge og tynnere enn vanlig i konsistens, og den varte bare et par dager. Men det kan være at jeg husker feil, for jeg sliter med tidsperspektivet bådet på den lille blødningen og på el. Kanksje kan det ha vært i motsatt rekkefølge, i såfall er jeg nok ganske sikkert ikke gravid. Men hvis jeg ER gravid tror jeg at jeg bør være nokså mange uker på vei, og da er det vel rart at jeg ikke har merket noen tegn? Jeg har våknet mye om nettene i det siste. Da har jeg følt meg veldig kvalm. Men så har jeg ligget og tenkt litt på da, og da har jeg liksom innsett at den kvalmefølelsen i virkeligheten bare er at jeg er sulten (kan være vanskelig å skille mellom de to innimellom) Mensen har av g til være sen før også, og jeg har tidligere trodd at jeg har vært gravid, men jeg har aldri FØLT meg så gravid som jeg føler meg nå. Jeg føler virkelig at det er noe der. For en uke siden håpet jeg nok at jeg ikke er gravid, men nå har jeg sittet og lest så mye på BIM at jeg har begynt å håpe at det er noen der. Jeg kjøpte min første graviditetstest i dag. Den skal jeg ta i morgen tidlig. Egentlig er jeg veldig sikker på at resultatet er negativt, og da tror jeg at jeg kommer til å bli veldig lei meg. Derfor gruer jeg meg litt. Men samtidig blir det godt å vite i stedefor å gå å lure. Jeg har lurt siden jul, for jeg ventet i grunn mensen rundt julaften en gang.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg tror du er gravid- lykke til med testing=) (og ja, man blir svært så verpesjuk av å lese her inne på bim/ dib;)
-trollemor- Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 det kan være 50% 50% for det ja, er verken synsk eller ekspert. Men håper du er gravid :-) Jeg derimot håper og på en graviditet... Jeg merker heller ingenting på brystene, blitt en smule større da jeg har lagt på meg i julen spist mye godteri og sluttet å røyke for noen mnd siden... har og hatt dette hvite slimet i trusen... tenkte det var eggløsning, men det som er med meg er at jeg verken går på pillen eller er regelmessig på syklus. Har etter jeg fikk mens igjen etter småen kom til verden for 16 mnd siden, hatt mens hver 6 uke ca. Men sist jeg hadde mens var i oktober/november. Men det som jeg merker er at jeg er veldig trøtt på dagen/kvelden og (men dette kan komme av årstiden og mye sukkerspising...har pco og har egentlig ikke godt av å spise mye sukker...) og jeg ligger og svetter om nettene, har ikke feber heller. Vet dette er et tegn på graviditet, har tatt test, men er en stund siden nå. Tror jeg skal få kjøpt en imorgen! Lykke til da, og håper du får det svaret du ønsker deg!! :-)
Limuna Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2010 Ja, jeg ER gravid. WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆæææææææææææææ!!! Jeg tok testen akkurat nå, og nå sitter jeg og skjelver. Det er en skrekkblandet fryd. Aller menst spent er jeg på hvordan kjæresten min vil ta dette. Han har lenge sagt at han ikke har lyst på barn riktig enda. Jeg tror han ser på det som en vanvittig omveltning på livet, som han ikke er klar for. Men tidspunktet et egentlig bra. Vi nærmer oss 30 begge to, har vært sammen i 10 år, og samboere de siste 4 årene. Sånn sett er det jo greit. Skal jeg vekke han nå? eller skal jeg vente med å si noe til han våkner av seg selv? Egentlig skulle vi ta testen sammen i dag tidlig, men jeg måtte tisse NÅ, og ville ikke vekke han. Jeg kan i alle fall bare glemme å legge meg igjen. Siden jeg begynte å misstenke at jeg er gravid (for en drøy uke siden) har jeg vært åpne om det til han. Heldigvis virker det ikke som han har helt panikk. Jeg sa det faktisk i går, at han var "merkverdig rolig". "Ja, jeg gidder ikke å få panikk over noe før jeg vet om det skjer eller ei" svarte han. Og så har jeg en STOR bekymring. Graviditetstesten viser at jeg er mer enn 5 uker på vei. Det betyr at jeg var Gravid før siste søndagen i november. Den dagen hadde jeg en skikkelig fyllekule. Jeg drikke veldig sjelden, men akkurat den kvelden gjorde jeg det. Har aldri vært så fyllesyk som jeg var den mandagen. Hva kan dette bety for bagbyen? Dette blir en svært spesiell dag!
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Gratulerer så mye!!!! :D
Hvitkløver2020 Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Grattis så mye med spiren=) Den fyllekula trenger ikke bety noen ting! Jeg var selv på ferie å drakk vin hver dag i en uke mens jeg fortsatt ikke hviste at jeg var gravid med nr 1. Med nr 2 hadde jeg mitt utdrikkningslag den første mnd....det ble litt alkohol for å si det sånn! Det har blitt to flotte gutter som har kommet til ca terminen=) 3640g + 4090g. Lykke til med svangerskapet=)
vilhamangebarn<3 Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Jeg hadde også mensen i november og ventet mensen før nyttår. Jeg har uregelmessig menstruasjon da. I 2009 har det vært mellom 28-43 dager. I dag er det 43 dager siden forrige mens! Jeg har ikke hatt noe feste-blødning. Rett etter jul, gjorde det vondt i ca 30 min, nederst i magen. Ellers har jeg merka at det har vært litt ømt i brystvortene, vært bitte litt småkvalm (fra i går tror jeg det starta), og hadde skikkelig menssmerter en dag (tror det var forrige uke). Er redd for å ta en test, for den har alltid vist at jeg ikke er gravid. Og vi har ikke planlagt noe.. Det var i år at vi sa vi skulle starte med planlegging (kjøpt el-tester og g-tester), men har ikke fått brukt det ennå siden jeg venter på mensen. Hva skal jeg gjøre??? :S
Limuna Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. januar 2010 Jeg skjønner i grunn følelsen, men det er vel ikke annet å gjøre enn å se å få tatt den testen. Jeg var kjempenervøs. Hadde heller aldri kjøpt slik test før, så for meg var det dritskummelt bare å gå inn på apoteket å kjøpe den. Samboer'n min har tatt nyheten fint så langt. Men er er redd det kommer noen sånne nervøs-reaksjoner etterhvert, nå ting får sunket inn. Akkurat nå begynner vi å le bare vi ser på hverandre. Hele situasjonen er helt surealistisk. Når? Hvordan? Spørsmålene surrer rundt i hodet. Og så må vi ha ny bil! og kan vi fortsette å bo i denne lille leiligheten? Hvordan skal vi få plass til barneseng og sånt? Hodet mitt er bombandert av spørsmål. Jeg er skjelven, glad og redd.
vilhamangebarn<3 Skrevet 9. januar 2010 #12 Skrevet 9. januar 2010 Det skjønner jeg :/ Ganske skummel den testen... Vi kan nok ikke bo i leiligheten våres vi heller, hvis jeg blir gravid. Har liten leilighet med 2 katter og 2 hunder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå