Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Har et barn fra før og husker ikke helt hvordan dette var, minsker man sjansen for å bli gravid om man slanker seg?? Jeg har BMI 35,7 og har meldt meg på vektklubb på VG, men ønsker også å bli gravid (p.p 9). Jeg skal spise ca 1300 kcal, kanskje jeg burde legge meg litt høyere??
monca*84*j12 Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Heia.. I utgangspunktet skal det heller være positivt og slanke seg enn og ikke gjøre det... Da blir man heller lettere gravid trur jeg. Alt hjelper sier legen min! Selv har jeg vært prøver i 2 år, og har høyere bmi enn deg. Jeg meldte meg på grete rodhe kurs i november med oppstart på Tirsdag.. Er kjempe spent og klar for og slanke meg. Min motivasjon er graviditet og ett lettere liv med barn.. GR har også opplegg/program for gravide, så det er jo en av grunnene til at jeg har valgt dem.. + kjenner mange som har hatt bra effekt av det.. Koster litt, men håper det er verdt det.. billigere enn ivf privat i hvertfall.. lykke til.. Kanksje vi kan følge hverandre??? Monica
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Jeg vil også gjerne slanke meg sammen med dere hvis dere fortsetter denne tråden. Slanker meg på egenhånd, og har klart det en gang før. Gikk da ned 34 kg. I dag er vekten min 113,4, jeg er 1,67 høy og bmi'en er over 40. Så nå er første mål å komme under 40 i bmi. Lager meg mange veldig små mål underveis. Det syns jeg er motiverende. Jeg heter også Monica;-)
Jim jam & Sunny Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Vi kan godt følge hverandre, ser ut til at vi har ganske like mål. Jeg vil på sikt ned ca 25 kg, men vil først og fremst bli gravid!! Jeg har som nevnt meldt meg på VGs vektklubb, det synes jeg er veldig greit, fordi der får man visualisert sammensettningene i den maten man spiser, noe som for meg gir meg enkelte aha-opplevelser. Jeg ser at et av mine problemer er at jeg spiser ikke nødvendigvis så veldig mye, men for fet mat! Uansett, hvordan gjør vi dette videre, hva med ukentlig legge inn en oppdatering på hvordan ståa er?? Ha en veiedag, liksom? Og også kommentere fysisk aktivitet etc? Eller blir det for mye? Hilsen HI
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Hørtes helt supert ut for min del:-) Hva med veiing lørdags morgen? (Hvis vi husker det da. Hvis ikke legger vi det inn når vi husker)
mamman til minin Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Det skal øke sjansen for å bli gravid hvis man slanker seg - vel å merke om du gjør det riktig og faktisk trenger å gå ned Vi slet med å få førstemann, men etter at jeg tok meg sammen og gikk ned 4-5 kg ble det plutselig full klaff! Denne gangen gikk dte lettere, men jeg var også lettere i utgangspunktet (BMI på 31). Vil bare ønske dere lykke til! Jeg prøver å holde vekta sånn noen lunde i svangerskapet, men er bare glad for at jeg har gått opp igjen litt nå. Gikk ned 9 kg mellom uke 7 og 17 (kvalme og oppkast) og begynner endelig å finne formen igjen Er fortsatt 6 kg under utgangspunktet, så svangeskap trenger i hvertfall ikke bety masse ekstra vekt.
kaffeplante Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Hei mamman til minin: kan jeg spørre om hva du mener med å gå ned i vekt på riktig måte????Har det noe negativt for seg å gå ned i vekt på noen måte????kluet er jo å forbruke mere energi enn man tilfører kroppen er det ikke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå