mine 2 små prinsesser :) Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Hei. Snuppa har akkurat rundet 1år og vi skal på vår første flytur til varmere strøk. Trenger alle råd/tips vi kan få for å få en perfekt ferie med ei lita snuppa:) - flyturen - sola - bading - mat etc. håper på mange supre tips folkens:)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Hei hei Jeg lurer på akkurat det samme, og håper mange svarer her. Her er vår plan, så kanskje noen kan fortelle meg om vi er helt på bærtur Vi skal forresten til Teneriffe om ei uke Vi tenker å ta med alt av mat og bleier, inkludert badebleier. På flyet har jeg jeg tenkt å gjemme unna noen av lekene hun får til 1års dagen (dager før vi reiser) så hun har noe nytt og spennende som forhåpentlig vis kan holde litt på oppmerksomheten. Jeg tenkte å ta med bæresælen slik at vi kan rulse litt i midtgangen og snuppa forhåpentligvis kan sovne. På flyet tenkte jeg å gi henne middag og drikki, det vet jeg at hun liker godt. Vann tenkte vi å ta med en full kopp, samt et par flasker slik at vi har når vi kommer frem rundt 19-20 på kvelden. Tenkte å ha på ull på flyet, syntes ofte det kan bli kaldt der, samtidig som jeg har hørt det er kjørlig på kvelden. Et helseteppe i tillegg holder kanskje? Sol kjører vi faktor 50 eller 30 her, solhatten er pakket, og jeg prøver å finne en sånn uv-drakt, noen som vet hvor jeg kan få tak i en på kort tid? Hotellet har oppvarmet basseng, så vi prøver oss der Har kjøpt tøy badebleie, men har med en del engangs også. Så får vi se om hun trives eller ikke. Vi får smøre godt når hun kommer opp fra badet, og holde henne mest i skyggen. Mat har vi med alt, middagsglass, pålegg (prim, leverpostei og skinkeost) noen glass med frukt - vår er glad i disse med frukt og musli/fullkorn/havregryn, så tenker å bruke disse som mellommåltid. I tillegg tar jeg med drikki, så vet jeg at hun får noe hun liker om hun skulle bli småsyk eller ikke vil spise osv. I tillegg ammer jeg fortsatt, så vi håper dette skal gå bra Jeg er sikkert alt for overbeskyttende, så setter pris på tips jeg også
Lykkelit1 Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Noen av mine erfaringer: * Til flyturen: To lag ull, inkludert ull-lue. * Bilsete kan noen ganger tas med inn på flyet; gull verdt for soving! Forhør dere med selskapet, og sjekk om det er ledig plass på flyet. * Ta med ullpledd til å ha over barnet i sengen. * Hvis dere skal leie barneseng; ta med ull overmadrass. Det blir ofte klamt med den madrassen som følger med. * Ta med lang body og bukse i lys bomull; beskytter mot sol. * Mye drikke er viktig i varmen.
yasmina Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Paa flyet saa kan det vaere greit med smaa leker, jeg pakker dem gjerne inn for da gaar det noen min i oppakking ogsaa Tenkt leker som kan brukes mens man sitter og som ikke lager veldig mye lyd. Har somregel ogsaa med kjeks og rosiner som lokke mat Lar dem gaar i midtgangen til jeg faar kjeft, de fleste syns egentlig det er helt greit. Angaaende sol saa holder det faktisk aa smoere med 25, de over har kjemisk filter som heller ikke er bra for huden. Ha gjerne en lett, tynn t skjorte paa naar hun leker for aa beskytte litt ekstra mot solen. Hvis hun gaar og dere skal vaere paa bassengkanten saa kan det vaere godt med antiskli paa foettene, bassengkanter er ofte stygglatte. Vi har aldri dratt paa verken mat eller bleier paa slike turer naar de er saa store som ett aar, barn i det aktuelle landet bruker baade bleier og spiser mat. Er det charter faar man ofte /skandinavisk paalegg uansett. Spiser dere paa resturanter til middag og lunsj er det bare aa bytte paa aa bestille mat som kan deles med henne, et bestille barneporsjoen. De kan spise det meste i den alderen uansett. Ha med mange skift til flyturen , har opplevd spysyke med mellomste engang som kom paa flyet og det er godt aa ha mer en et par med skift. Ha ogsaa med mat paa flyet for et ekstra doegn, ting skjer av og til og man blir kanskje forsinket og da er ikke alltid at der er tilgang til noe mat, iallefall ikke saa kjapt som en oensker. KOs dere masse !!!
mine 2 små prinsesser :) Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2010 Tusen takk for alle tips, men tar gjerne imot flere!! Vi reiser til Gran Canaria på fredag og er veldig spent på flyturen:) Snuppa sover nå en gang pr dag. ca11.30-14-00. Vi må reise hjemante 12.20 på avreise dagen og flyet går 15.30. Åssen bør vi gjøre med soving denne dagen? Vi har bestillt vogn av flyselskapet men har fått vite at dette er en meget enkel vogn som man ikke kan legge ned ryggen. Tror derfor vi tar med egen vogn. Har det gått bra for dere andre? kan man ha vogna helt til man går inn på flyet eller må denne leveres sammen med bagasjen? (skal fly fra torp) Takk igjen folkens:)
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Hei, vi har reist 4 ganger med fly og lillemann. To ganger til varmere strøk (kreta 8 mnd og gran canaria -amadores/puerto rico 14,5 mnd nå i jula). Mine tips er disse; -bleier er dyrt, men ikke noe problem å få tak i. Masse å velge i Jeg har likevel pleid å ta med. Kjekt med litt ekstra bagasjeplass etterhvert som de brukes opp. Blir alltids litt shopping. Jeg har også hatt med svømmebleier. Det er jeg glad for. Så ikke så mye til det i butikkene. -Vi har pleid å ha med reisetrille som kan legge ryggen ned. Den har vi alltid fått ha med oss helt ut på gaten (både i norge og utl). Gull verdt. -Har også hatt med bæresele. Kjekt å ha sånn innimellom, spes v lange forsinkelser, og tar ikke så mye plass i håndbagasjen. -Det er ofte litt kaldt på flyet, spes v vinduet hvor man gjerne sitter. Jeg har hatt på mini ull inderst og vanlig tynn joggedress med hette i bomull utenpå. Kjekt å dra på hetta når minsten sover. Har også pleid å ha med et helseteppe og hodeputen hans +viktig kosedyr og smokker. -Vi har pleid å bestille seng på hotellet. De har alltid vært bra. Men ta gjerne med en sommerdyne om du har det. Mini hos oss setter ihvertfall stoor pris på å ha med dyna si. Hotellene har stort sett teppe+laken også til de små. -Ta med nok mat på flyet. Små kjeks (feks grove bokstavkjeks) og rosiner, middagsglass, dobbel brødskive og masse vann pleier vi å ha med. Pluss litt frukt (banan, eple, klementin el). da er man også godt dekket v forsinkelser. -Vi har hatt med noen få middagsglass, men det er sjelden nødvendig. De fleste butikkene har bra utvalg av barnemat. Men ta gjerne med en pakke grøt til frokost om minsten har en favoritt. Men det er egentlig ikke nødv det heller. -Pleier å ha med 2 helsetepper (1 i bagasjen og 1 på flyet). Kjekt å bruke som dyne etc i vogna. -Vi har latt mini spise alt vi spiser, og har derfor aldri hatt med medbrakt mat ut på kafeer/restauranter. Han har ikke blitt dårlig i magen, og det har heller ikke vi. Men vi har smurt matpakke om morgenen når vi skal ut da, så vi er sikre på at han har mat hvis han plutselig blir sulten. Resten av dagen har vi skaffet mat underveis. Null problem. De fleste steder har også barnestoler og er veldig vennlige mot de små. Det var det viktigste jeg kom på nå. God tur!! :-)
Klar Som Et Egg Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Vi kom akkurat hjem fra en uke på Lanzarote, og snuppa feiret 1-års dagen sin der. Det gikk over all forventning med flyturen! Flyturen: -Ta med mer enn nok mat, alltid lurt å være på den sikre siden. Vi hadde med flere brødskiver med forskjellig pålegg, fruktmos, yoghurt, middagsglass og en tom flaske + ferdigblandet nan-boks.Og marie-kjeks. - Små leker, vi hadde med mange små figurer som hun elsker å leke med. - Ullbody og strømpis under joggedress. Nok skift! - Teppe, kosekaninen og flere smokker. - Bleier og våtservietter. Syden-tips: - Dyne til å ha over babyen om natten, det blir kaldt (ullundertøy til dere også, for det er som regel bare tynne-tynne-tynne laken, vi holdt på å fryse ræva av oss... de teppene som ligger i skapet er no-go for min del, de blir jo ikke vasket mellom gjestene........) - Husk å bestille seng og barnestol på hotellet hvis det er mulig. - Ta med litt mat (brød, pålegg) å ha første dagen,. lander dere på natten er det kjedelig å måtte fly ut tidlig på morran fordi babyen er sulten. Mange butikker åpner heller ikke før halv ni -ni. - Bleier er dyrt! Ta med hjemmefra hvis plass. Badebleier er enda dyrere, vi hadde med alt dette hjemmefra. - Lite oppblåsbart basseng til å ha ved siden av seg på stranden eller ved bassengkanten. Litt for kaldt for de små å bade i sjø/basseng hvis ikke det er en steike varm dag (noe det ikke er så mye av nå). Ta med noen flasker med varmt vann i sekken og bland oppi sammen med bassengvann/havvann. Dette gjorde vi på stranda, og flere barn kom bort til snuppas basseng, de var litt misunnelige :-) - Lite teppe til å ha på stranden som de kan leke oppå. - Dropp grøt! Den de har der nede smaker rart, la de heller spise litt av maten deres på kvelden, veldig morro.. - Ta med ekstra solhatt, den ene kan bli fort våt under bading. Merker at jeg vil tilbake til varmere strøk nå ja, sukk! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå